Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

orolig

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag beställde en ipod 20 gig förra veckan men jag börjar nu bli lite orolig

då jag har läst att den inte går att ladda via usb 1.1 och att man inte får en väggladdare med i paketet. Jag undrar då hur ska jaag ladda den....jag har inte firewire. måste jag gå å köpa en laddare eller vad

skulle vara tacksam om nån kunde svara så fort som möjligt för att om jag måste köpa en laddare så vill jag ha det gjort innan ipoden kommer

Ursprungligen av Retroid:

Hej jag beställde en ipod 20 gig förra veckan men jag börjar nu bli lite orolig

då jag har läst att den inte går att ladda via usb 1.1 och att man inte får en väggladdare med i paketet. Jag undrar då hur ska jaag ladda den....jag har inte firewire. måste jag gå å köpa en laddare eller vad

skulle vara tacksam om nån kunde svara så fort som möjligt för att om jag måste köpa en laddare så vill jag ha det gjort innan ipoden kommer

Det medföjer nätadapter, ta det lugnt!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-13 20:22

alltid bäst att kolla upp svaren hos säker källa.
http://www.apple.com/ipod/specs.html

Ursprungligen av erik:

alltid bäst att kolla upp svaren hos säker källa.
http://www.apple.com/ipod/specs.html

Vad säger att jag inte gjort det? ;o)

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-13 20:47
Ursprungligen av thurfjell:

Vad säger att jag inte gjort det? ;o)

vad säger att jag skrev till dig?
var inte du som startade tråden och var undrande.

Ursprungligen av erik:

vad säger att jag skrev till dig?
var inte du som startade tråden och var undrande.

Vad säger att j... javisst, ja, jag svarade på ditt medd... Ursäkta! ;o)

Hej!
Beställde en 20gb precis och jag tror jag är i samma sits som dig...
Vad gäller egentligen för usb, är det strikt som det står i specarna eller att man måste ha 2.0 eller firewire?
Visst det är ingen större fara och ingen stor kostnad att skaffa sig ett usb 2.0 alternativt firewire kort men det skulle vara bra att veta exakt vad som gäller kompatibiliteten gentemot usb 1.1.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 20:19
Ursprungligen av Integralmannen:

Hej!
Beställde en 20gb precis och jag tror jag är i samma sits som dig...
Vad gäller egentligen för usb, är det strikt som det står i specarna eller att man måste ha 2.0 eller firewire?
Visst det är ingen större fara och ingen stor kostnad att skaffa sig ett usb 2.0 alternativt firewire kort men det skulle vara bra att veta exakt vad som gäller kompatibiliteten gentemot usb 1.1.

När jag skulle sätta in ett hack på min iPod så använde jag mig av en PC med USB 1.1 och det fungerade alldeles utmärkt. Den laddade iPoden och jag kunde lätt fixa hacket. Jag tror däremot att det tar ett ganska långt tag om man ska sätta in e massa musik på den.
//Jakob

1
Bevaka tråden