Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera en annan MP3 spelare från Ipoden?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag vill använda min Ipod för att fylla en annan flashbaserad MP3 spelare med musik. Alltså koppla ihop spelarna direkt utan att gå via en dator. Det skulle vara perfekt när jag är på landet eller på resande fot.

Nån som hört om nån sån möjlighet?

Johjea

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-15 16:06

Det är knappast möjligt eftersom Apple begränsat möjligheten att kopiera låtar från iPoden.

Det kommer att vara möjligt att skicka bilder från kameror till ipod vilket betyder att det skulle vara möjligt att skicka låtar från ipod till en annan spelare. Men Elaka Farbror Steve vill inte göra det möjligt.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-15 19:10

Jo, men nu pratar du om att föra in bilder till iPoden, att lägga in data på iPoden finns det ju inga direkta hinder för. Dessutom är ju inte bilder (oftast) lika copyrightskyddade som musik är, vilket är anledningen till att Apple försvårat för att kopiera musik från iPoden.

Naturligtvis finns det flera sätt att kringgå detta, men jag har ändå lite svårt att tänka mig att någon annan tillverkare av mediaspelare skulle bygga in en funktion för att föra över musik från iPoden...

Ja kanske men det känns så klumpigt att behöva använda dator som mellanstation när jag har i princip hela skivsamlingen redan i Ipoden. För min del är jag beredd att köpa en Shuffle bara jag kan uppdatera den direkt från Ipoden. Om man håller det inom Podfamiljen borde ju Apple kunna minska möjligheten att sprida musiken ändå. Kanske genom att koppla en specifik Shuffle till en specifik Ipod eller nåt sånt.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-16 19:33
Ursprungligen av Johjea:

Ja kanske men det känns så klumpigt att behöva använda dator som mellanstation när jag har i princip hela skivsamlingen redan i Ipoden. För min del är jag beredd att köpa en Shuffle bara jag kan uppdatera den direkt från Ipoden. Om man håller det inom Podfamiljen borde ju Apple kunna minska möjligheten att sprida musiken ändå. Kanske genom att koppla en specifik Shuffle till en specifik Ipod eller nåt sånt.

Jo, det har du rätt i, mellan olika iPods hade funktionen varit bra. Och inte heller särskilt svår att fixa. Så då är det i slutändan ändå "Elaka Farbror Steve" som får fixa till det...

• Medlem
  • 2005-03-16 19:36
Ursprungligen av Johjea:

Går ändå inte!

Men jag är lite nyfiken på varför du ska föra över musik från en ipod till en flash spelare.. har du en ipod så kan du ju använda den på resan (om du nu ändå har alla din musik där). Så stor är den väll ändå inte

Ursprungligen av Libra:

Går ändå inte!

Men jag är lite nyfiken på varför du ska föra över musik från en ipod till en flash spelare.. har du en ipod så kan du ju använda den på resan (om du nu ändå har alla din musik där). Så stor är den väll ändå inte

Främst är det för träning. När jag ska springa eller styrketräna blir Ipoden väldigt klumpig. På vintern går det ju för det mesta bra att ha Ipoden annars eftersom man har större fickor, men på sommaren när jag inte har nån ytterjacka tycker jag Ipoden är för stor också.

• Medlem
  • 2005-03-16 17:07
Ursprungligen av homeboy87:

Men Elaka Farbror Steve vill inte göra det möjligt.

Snacka inte skit om honom! Han är ju pappa till ipoden du har!

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-17 11:46

vore ju råbra om man kunde "synca" sin Shuffle med sin stora iPod om man nu har det så. Bara att se till att båda poddarna är auktoriserade till samma dator, så kan de synka med varandra sen.

1
Bevaka tråden