Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri fråga

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag undrar om det skadar batteriet att låta ipoden sitta i dockan och ladda väldigt ofta (typ varje kväll)

Det där är inte bra för batteriet. Ju mer du laddar batteriet desto mindre kortare livslängd specielt om du inte har urladdat den. Att du laddar den trots att betteriet inte är tomt gör batterietslivslängd betydligtkortare. därför ska du undvikt aonödiga laddningar.

  • Medlem
  • 2005-03-19 01:11
Ursprungligen av homeboy87:

Det där är inte bra för batteriet. Ju mer du laddar batteriet desto mindre kortare livslängd specielt om du inte har urladdat den. Att du laddar den trots att betteriet inte är tomt gör batterietslivslängd betydligtkortare. därför ska du undvikt aonödiga laddningar.

Njaa homeboy... Tror du har lite fel där! Battrierna som sitter i iPodarna behöver inte något speciellt underhåll, som att ladda ur det innan man laddar upp det...

Rätta mig om jag har fel någon...

Retroid: Däremot har jag inget säkert svar på din fråga om själva dockan, om det är dåligt för batteriet att sitta ofta. Men jag har för mig att det inte skulle vara någon fara. (Det är ju byggd för att iPoden alltid ska sitta i, annars skulle man bara behöva kabeln om man bara ville ladda den o synka den ibland...)

/Jeppe

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-19 17:13

Du har helt rätt, Jeppe, dagens batterier är inte alls så känsliga för "onödiga" uppladdningar som de var längre tillbaka.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 17:32

Mer information om batterier finns där: http://www.apple.com/se/batteries/ och hur man maximerar iPods batteritid där: http://www.apple.com/se/batteries/ipods.html

Är det bra om man låter batteriet ta slut helt o sen ladda det fullt ? Är det bra om man gör så? ganska nybörjare så hoppas på bra svar.

/Johan

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-12 16:26

ipodbatteryfaq.com har lite mer info om iPod-batterierna, det finns en egen sektion om laddning på sidan.

Jag har f.ö. raderat samma fråga som du ställde i en annan (gammal) tråd.

har jag fattat det rätt att det inte är bra att ta slut på batteriet helt ? jag har verkligen noll koll och har tyvärr inte tid att läsa igenom engelska texter men tack ändå spyder , jag uppskattar det! over an out!

Ursprungligen av iZeniC:

har jag fattat det rätt att det inte är bra att ta slut på batteriet helt ? jag har verkligen noll koll och har tyvärr inte tid att läsa igenom engelska texter men tack ändå spyder , jag uppskattar det! over an out!

Tekniskt sett tar ipods batteri slut när du har avslutat en batteri cykel. Till exempel om det är hälften av batteriet kvar och du laddar fullt och börjar använda ipoden ingen, så kommer en batter cyckel att ha gått när du har förbrukar halva kraften av det nyladdade batteriet.
Så det spelar ingen roll och det är inte dåligt att du tar slut på batteriet.

okey tack så mycket homeboy!

1
Bevaka tråden