Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPOD PHOTO vart det?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-19 06:01

Jag funderar pa att kopa mig en ipod photo, men ar det vart det? Vad far man for de extra pengarna? Kan man typ lagga in bilder pa den direkt fran en digital kamera? Det vore ju javligt bra far jag ju saga. Kan ingen tipsa mig om vad som ar bra o daligt med den sa jag kan bestamma mig. Har ju hort att dom ar ratt billiga i singapore sa jag funderar pa att kopa en nar man ar i krokarna...

Tja det man får är väl:

* Färgskärm
* Större hårddisk (30GB eller 60GB jmf med 20GB på den "vanliga")
* Se på bilder på iPoden
* Föra över bilder från digitalkameran med ett tillbehör som kommer snart[1]

Jag skulle iaf inte tveka på att betala de 500kr extra som en 30GB Photo kostar istället för en 20GB vanlig iPod.

[1] Det är ju dock möjligt att denna fungerar med den vanliga iPoden också?

  • Medlem
  • 2005-03-19 13:45
Ursprungligen av sasse:

Jag funderar pa att kopa mig en ipod photo, men ar det vart det? Vad far man for de extra pengarna? Kan man typ lagga in bilder pa den direkt fran en digital kamera? Det vore ju javligt bra far jag ju saga. Kan ingen tipsa mig om vad som ar bra o daligt med den sa jag kan bestamma mig. Har ju hort att dom ar ratt billiga i singapore sa jag funderar pa att kopa en nar man ar i krokarna...

Kolla på Köp/sälj-forumet. Jag säljer min Photo 40GB. Grym maskin.

Nuvarande bud är på 2800kr, och den är nästan i nyskick, utan repor. Du får även med Ice cream M. Kan också få en Itrip för 400 om du köper maskinen, 500 kr om du enbart vill ha Itripen.

Mvh
Olle

  • Oregistrerad
  • 2005-03-20 03:57

Är riktigt nöjd med min iPod Photo 30GB.
Färgskärmen ger ett bättre helhetsintryck av den.
Om du nu köper en köp en väska samtidigt också. Få väldigt lätt repor på skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 08:56

Har en iPod 60GB och använder den bl.a som extern hårddisk till både min Mac och min PC, vilket fungerar med visst tålamod. Är dock överlag nöjd, men ska man bara ha musik på den så behövs inte så mycket plats.

Med bara musik blir 60GB överflödets förbannelse eftersom man i princip måste ha skapat spellistor för den. Vill man ha extra hårddisk bör man satsa på den största modellen man har råd med.

Det lär komma en kabel som tillåter direkt anslutning från kamera till iPod inom kort. Både Apple och Belkin har annonserat om det.

Ursprungligen av Jonas_Ahlberg:

Har en iPod 60GB och använder den bl.a som extern hårddisk till både min Mac och min PC, vilket fungerar med visst tålamod. Är dock överlag nöjd, men ska man bara ha musik på den så behövs inte så mycket plats.

Med bara musik blir 60GB överflödets förbannelse eftersom man i princip måste ha skapat spellistor för den. Vill man ha extra hårddisk bör man satsa på den största modellen man har råd med.

Det lär komma en kabel som tillåter direkt anslutning från kamera till iPod inom kort. Både Apple och Belkin har annonserat om det.

Den kabeln finns redan. Eller det är bara en adapter som gör om den till en USB-port. Leta på apple.com efter Camera Connector

  • Medlem
  • 2005-03-23 08:07

Fick min nya 30GB Photo i går och är såå nöjd!! Skärmen är helt suverän! I love Apple!!
Nu ska jag bara räkna ut varför den inte visar omslagen..
(i kubik)

  • Medlem
  • 2005-03-23 14:05
Ursprungligen av dopi:

Fick min nya 30GB Photo i går och är såå nöjd!! Skärmen är helt suverän! I love Apple!!
Nu ska jag bara räkna ut varför den inte visar omslagen..
(i kubik)

Kör du Windows kan nog iArt hjälpa dig, jag har för mig att iTunes bara visar omslag till musik köpt i Music Store.

http://www.ipodsoft.com/softwaredetail.aspx?sid=9

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-23 21:40
Ursprungligen av Ello:

Kör du Windows kan nog iArt hjälpa dig, jag har för mig att iTunes bara visar omslag till musik köpt i Music Store.

http://www.ipodsoft.com/softwaredetail.aspx?sid=9

kan man få den att visa omslag medan den spelar?

  • Medlem
  • 2005-03-23 21:49
Ursprungligen av xtrem:

kan man få den att visa omslag medan den spelar?

Ja det är ju det som är det coola! Så här ser det ut:

Tack Ello!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-23 23:17
Ursprungligen av Ello:

Kör du Windows kan nog iArt hjälpa dig, jag har för mig att iTunes bara visar omslag till musik köpt i Music Store.

Nänä, du kan lägga in bilder (omslag) till alla låtar, flera st per låt om man vill.

1
Bevaka tråden