Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Min Ipod pausar/stoppar musiken, ÄVEN när den är knapplåst!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag misstänker att min nya Ipod 20 GB är ur sina sinnes fulla bruk. Den pausar/stoppar uppspelningen helt slumpmässigt irriterande ofta, även om den är låst mot ofrivilliga knapptryckningar. Jag ska naturligtvis snarast vända mig till Apple för garantiåtgärd, men jag är nyfiken på om någon annan här känner igen felet och vad du hade för erfarenhet vid kontakt med din återförsäljare? Jag fick min Ipod från Apple Store på nätet. Hur fungerar det vid garantijobb "i verkligheten"?

antagligen glapp i hörlurssladden...om du drar ut hörlurarna på di 4G när den är spelar musik så pausar den...en ganska trevlig feature egentligen...fanns ite på 3G

  • Medlem
  • 2005-03-16 11:01

OK, eftersom det redan fanns trådar på detta tema väljer jag att använda denna gamla tråd istället för att göra en ny. Men det gäller återigen detta ofrivilliga paus-problem som fortfarande finns. Inte autopausfunktionen utan det faktum att spelaren stänger av sig/pausar utan att man själv vill det. Det förefaller ju vara så att det har att göra med dålig passning med lurarnas kontagt och ipodens. Frågan är vilka lurar som förefaller ha detta problem? Gäller det alla icke-apple-lurar?
För det andra, vilken har er lösning varit? Har ni valt att leva med det i väntat på en uppgradering eller gjort något handgripligt?

Ursprungligen av JvD:

OK, eftersom det redan fanns trådar på detta tema väljer jag att använda denna gamla tråd istället för att göra en ny. Men det gäller återigen detta ofrivilliga paus-problem som fortfarande finns. Inte autopausfunktionen utan det faktum att spelaren stänger av sig/pausar utan att man själv vill det. Det förefaller ju vara så att det har att göra med dålig passning med lurarnas kontagt och ipodens. Frågan är vilka lurar som förefaller ha detta problem? Gäller det alla icke-apple-lurar?
För det andra, vilken har er lösning varit? Har ni valt att leva med det i väntat på en uppgradering eller gjort något handgripligt?

Jag gjorde som jag skrev i denna topic:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=45298&highlight=Pausar
Och det fungerar väldigt bra.

Tror detta främst händer på hörlurar med metall vid kontakten och inte plast/gummi.

1
Bevaka tråden