Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPOD store USA

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

En kompis skall över till Manhattan och jag funderar på att låta honom köpa med en mini. Är det nån som har handlat på iPOD store i USA? Tillkommer det skatt i USA på prylarna i affären? Nåt man bör tänka på när man tar in den i sverige? T.ex. om man bör packa upp den för att slippa skatt/moms?

Tack på förhand,
Henrik

  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 14:49
Ursprungligen av mrgrannie:

Hej.

En kompis skall över till Manhattan och jag funderar på att låta honom köpa med en mini. Är det nån som har handlat på iPOD store i USA? Tillkommer det skatt i USA på prylarna i affären? Nåt man bör tänka på när man tar in den i sverige? T.ex. om man bör packa upp den för att slippa skatt/moms?

Tack på förhand,
Henrik

Det kan läggas på en "delstats skatt", men det är väl bara att fråga. Tror inte att det blir fallet för en utlänning. Om tullen i Sverige vill bråka så kan dom väl det, kanske bäst att packa upp

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 13:24

Jag bad min syster köpa med en ipod mini från NY i julas. Med skatt gick det på 270 $, men det var det värt!

Ursprungligen av mrgrannie:

Hej.

En kompis skall över till Manhattan och jag funderar på att låta honom köpa med en mini. Är det nån som har handlat på iPOD store i USA? Tillkommer det skatt i USA på prylarna i affären? Nåt man bör tänka på när man tar in den i sverige? T.ex. om man bör packa upp den för att slippa skatt/moms?

Tack på förhand,
Henrik

Det är lugnt, jag köpte min mini i SoHo för någon månad sen, inga problem. Man betalar som sagt en skatt vid alla köp i NY, typ tio procent, men ingen tullavgift vad jag vet iaf

Min nya 6gb gick på typ 1900 kronor.

//G

1
Bevaka tråden