Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installera mjukvaran för min ipod photo och gjorde allt den sa att jag skulle göra. Så kom jag till en ruta som sa at jag skulle formatera min ipod på min pc. Använder xp på min datorn. Det var nu problemet kom ;-(. Fick inte formateringen att fungera så nu har ipoden slutat fungera och man ser bara en svart bagrund med äpplet.

Tyvärr funka inte någon reset så nu är den på väg till apple för reperation.

Är det vanligt att formateringen inte fungerar? Något man bör tänka på vid formateringen?

Tack / M

Ursprungligen av Marra1:

Installera mjukvaran för min ipod photo och gjorde allt den sa att jag skulle göra. Så kom jag till en ruta som sa at jag skulle formatera min ipod på min pc. Använder xp på min datorn. Det var nu problemet kom ;-(. Fick inte formateringen att fungera så nu har ipoden slutat fungera och man ser bara en svart bagrund med äpplet.

Tyvärr funka inte någon reset så nu är den på väg till apple för reperation.

Är det vanligt att formateringen inte fungerar? Något man bör tänka på vid formateringen?

Tack / M

Jag hade också problem med det, man skall nog försöka att undika formatering om man inte absolut behöver.

Ursprungligen av polpotkin:

Jag hade också problem med det, man skall nog försöka att undika formatering om man inte absolut behöver.

Måste man inte formatera den för att den ska funka med sin PC då?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-09 20:39
Ursprungligen av Marra1:

Måste man inte formatera den för att den ska funka med sin PC då?

jo, eftersom den i grunden är macformaterad.

Ursprungligen av erik:

jo, eftersom den i grunden är macformaterad.

OK. men är lite rädd för att göra detta då den sluta fungera och bara hacka på Äpplet. Så nu väntar jag på en ny!

Finns det något man ska tänka på när man gör formateringen?=

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-09 20:48
Ursprungligen av Marra1:

OK. men är lite rädd för att göra detta då den sluta fungera och bara hacka på Äpplet. Så nu väntar jag på en ny!

Finns det något man ska tänka på när man gör formateringen?=

när jag fick min iPod skötte sig allt i princip av sig själv
det du bör tänka på är att läsa manualen först. sen följa den.

Ursprungligen av erik:

när jag fick min iPod skötte sig allt i princip av sig själv
det du bör tänka på är att läsa manualen först. sen följa den.

jag formaterade min ipod igår för första gången. formateringen började, men det hände ingenting. det enda som stod var "väntar på ipod". jag läste på en sida att man skulle prova att starta om datorn. men det enda jag behövde göra var att trycka på krysset i dialogen. då hoppade den direkt vidare i programmet och jag registrerade ipoden. den blev aldrig formaterad visade det sig. men i itunes tog det bara 5 minuter att formatera den.

sen var det bara att koppla in den i väggutaget och sen var det klart.!

Jag hade också problem med att formatera, jag lät den stå i säkert en timme. Gjorde därefter som nosheoldwoman och avbröt genom att trycka på "x". Provade en andra gång och den här gången såg jag till att ipoden var avstängd när jag började formateringen och allting flöt fint.

1
Bevaka tråden