Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-23 15:14

Undrar om det finns någon billig "piratladdare" till ipod mini?
Tycker det käns lite surt att betala flera hundra för en original.

Ladda din ipod via datorn. Det är billigt..eller så kan du skaffa en laddare till en JOS spelare. det ska fungera om laddaren har en usa kontakt.

  • Medlem
  • 2005-03-23 21:38

Men jag behöver en laddare som man kan ha om man reser bort.
Hur ser en USA-kontakt ut? vet att josladdaren är en vanlig kontakt som man sätter in i vägggen och laddar genom usb.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-24 10:11
Ursprungligen av FiJoN:

Men jag behöver en laddare som man kan ha om man reser bort.
Hur ser en USA-kontakt ut? vet att josladdaren är en vanlig kontakt som man sätter in i vägggen och laddar genom usb.

Då köper du en sådan här

Och ett sådant här kitt

från Apple store kostar lite men funkar bra och är ruskigt snyggt...

  • Medlem
  • 2005-03-24 10:20

Men det jag frågade efter var en laddare som var billigare än original.
Fungerar jos-laddaren?

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-24 10:24
Ursprungligen av FiJoN:

Men det jag frågade efter var en laddare som var billigare än original.
Fungerar jos-laddaren?

Ja men du ville ha något smidigt som du kunde ta med dig på resor, då fick du förslag på något som funkar bra.

Annars om du vill ha en billig laddare kolla på clas ollson dom har usb laddare för under 100 lappen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-03-25 09:02

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=41002&item=5754327678&rd=1

Där har du en billigare. Den går på ca 178,75 inklusive frakt, försäkring och moms. (Slipper du momsen betalar du 143:-). Du behöver dock en adapter mellan det svenska uttaget och den amerikanska stickproppen. Det fina är att laddaren har ett chip så du behöver inte ha en spänningsomvandlare, utan bara en adapter.

1
Bevaka tråden