Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ena hörluren sönder!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

beställde en ipod mini, det mesta fungerade fint och när jag skulle börja lyssna märkte jag hur högra luren bara skramlar när den uppnår en viss basvolym.

någon som returnerat hörlurar till apple på garantin?
var gör jag detta och hur går det till? har hört att när man fått ipoden måste man "registrera" den så garantin börjar gälla, är detta sant?

jag fick inget kvitto eller garantipapper på min ipod mer än e-mailen jag fick. är detta rätt?

tack på förhand för ev hjälp!

Samma sak hände min lurar för två veckor sen. Jag gjorde en service förfrågan på apples hemsida. du måste registrera dig. Två dagar senare fick jag nya lurar.

behövde du inte skicka in dom alltså?

nick, jag behövde inte skicka in dom. Jag fick knappast ett svar på min service förfrågan. Apple bara skickade mig nya lurar, snacka om service

ok. var detta med bud eller per post?
har gjort en serviceförfrågan nu, får se om det går an. de pratar om ev. inköpsbevis, men jag fick ju inte ens ett kvitto eller garantipapper när jag fick mitt ipod mini-paket. fick du det?

tack för hjälpen iaf

Paketer kom men bud men eftersom det var så litet paket så slängde dom in den genom brevlådan. Jag behövde inte visa något köp bevis. Eftersom jag var registrerad på applestore så sparas alla dina köp vilket betyder att dom redan har ett köp bevis. Kvitto fick du när jag beställde din ipod, efterman har beställt en produkt få får man ett mail med alla detaljer och det är köp beviset. Annars kan du bara gå in på ditt konto på apple store och skriva ut ditt kvitto.

okej tackar så mkt för hjälpen. har "beställt" nya hörlurar.

  • Medlem
  • 2005-03-23 21:39
Ursprungligen av agradin:

okej tackar så mkt för hjälpen. har "beställt" nya hörlurar.

Hej!
jag har exakt samma problem som ni, kan ni inte meddela hur ni gjorde.. på pricken alltså. jag skulle avguda er då!!

/puff

välkommen till klubben!
antar att du blev medlem på apple när du köpte din ipod (om du köpte den på apple.se, annars, registrera dig).

ta reda på din ipods serialnummer (står i liten text långt ner på baksidan av ipoden), gå hit: http://depot.info.apple.com/ipod/, fyll i serial numret och klicka dig vidare... beskriv problemet på lurarna och följ instruktionerna... säg till om du får probs...

  • Medlem
  • 2005-03-23 22:07
Ursprungligen av agradin:

välkommen till klubben!
antar att du blev medlem på apple när du köpte din ipod (om du köpte den på apple.se, annars, registrera dig).

ta reda på din ipods serialnummer (står i liten text långt ner på baksidan av ipoden), gå hit: http://depot.info.apple.com/ipod/, fyll i serial numret och klicka dig vidare... beskriv problemet på lurarna och följ instruktionerna... säg till om du får probs...

Haha! toookskönt brev och support man får av apple.. trodde detta skulle vara jobbigt, tog bara 2min..
Nä nu blir det ett stort tack till er gubbar!!
Take care och ha en skön påsk, för min del så får min koss porta pro lurar duga under påsk

/puff

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-29 14:20

Min ena lur har oxå börjat strula men den lagar sig när man trycker på den, Börjar bli dax att fixa nya från Apple.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-03-29 14:31

Skickade in min iPod för mindre än en vecka sedan på grund av att den hade börjat strula. Budet kom med en splitterny alldelses för ett par minuter sedan.

SJUKT bra service från Apples sida, det är så man tar hand om sina kunder.

de kom och lämnade lurarna tidigare idag, ringde innan och kollade så att jag var hemma. väldigt snabbt, tog 2 dagar och då beställde jag hem lurarna på söndagen.

kan inte annat hålla med er om supersupport!

Wow, vilken support!

Ska skaffa iPod mini strax och det är skönt att veta vilken skön support man har!

Hur ställer dom sig till om jag köpt ipod (mini) från webhallen.com och klagar på dåligt batteri? Det har redan från första dagen varit väldigt dåligt, och bara blivit sämre och sämre. Fullladdning räcker kanske ca 2 timmar.

// Jacob

Ursprungligen av FillilutteN:

Hur ställer dom sig till om jag köpt ipod (mini) från webhallen.com och klagar på dåligt batteri? Det har redan från första dagen varit väldigt dåligt, och bara blivit sämre och sämre. Fullladdning räcker kanske ca 2 timmar.

// Jacob

Uppgradera programvaran. Sätt på spelaren på mellan volym, ingen eq och låt musiken gå nonstop. Håller batteriet inte 6-8 timmar så är det bara att kontakta apple så får du batteriet utbytt, alternativ en ny spelare.

Hmm, skickade just en ansökan på nya lurar.. för min vänster lur skramlar. När jag skickade in anmälan står det ju att man måste skicka in dom gamla hörlurarna annars får man betala en straffavgift på 339 spänn eller vad det var.

*edit* Fast nu när jag läste bekräftningsmailet så står det så här...

"Delen kommer snart att skickas till den adress du har angivit. Paketet innehåller anvisningar om huruvida du ska skicka tillbaka originaldelen till Apple och hur du i så fall ska göra det. Om du ombeds att skicka tillbaka delen, måste du göra det inom tio arbetsdagar från att du mottagit ersättningsdelen. Annars kommer en extrakostnad att debiteras ditt kort."

Fick mina nya lurar idag, å i paketet låg det en lapp som det stod att jag ska skicka tillbaka dom gamla hörlurarna i.

Ursprungligen av pistolpete:

Fick mina nya lurar idag, å i paketet låg det en lapp som det stod att jag ska skicka tillbaka dom gamla hörlurarna i.

Jag behövde inte skicka tillbaks dom.

1
Bevaka tråden