Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bära runt halsen?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 18:18

Kan man bära Ipoden mini runt halsen?? alltså väger den mycket mer än JOS senaste?

Jake

Hejsan

iPod mini väger 102gram totalt sett
Jens of Sweden MP300 väger cirka 47 gram + ett vanligt AA batteri som jag ej har några uppgifter på men dess väger kanske 30-50gram.

Dom väger alltså ungefär likvärdigt och hr sett flera företag som gör iPod tillbehör börja göra hållare som är gjorda för att ha runt halsen.

Adam

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-11 11:22

Den enda produkt som tillåter dig att häånga minin runt halsen är "Skin Tight" från http://www.speckproducts.com/mini/singleindex.htm kostar 20 dollar.
Dock kostar frakten 29 dollar vilket jag tycker är lite för mycket.

Mottager gärna föslag på lösningar på hur man kan hänga podden runt halsen.
En lösning kan vara att använda en "HAMA BUN-J MOBILTELEFONHÅLLARE" från dustin, kostar 86 spänn.

Ursprungligen av Allsop:

/.../Mottager gärna föslag på lösningar på hur man kan hänga podden runt halsen.. /.../

Kan mycket varmt rekomendera Sonys lurar MDRNE1/L som tex finns på onoff & siba: http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE84761

Fint ljud o perfekt upphängning runt halsen! Ska imorgon byta min Creative Zen Micro till en Ipod mini o inhandla en "skin tight" (eller va de nu hette).

Kolla ifall macoteket funderar på att ta in "Skin Tight"... De har ju ett eget forum på 99mac...

// Daniel

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-14 13:28

Jo macoteket har precis fått in "Skin Tight" såg det nyss. Beställde ett clear-skin till min silvriga mini :).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-17 16:44

mmm fick mitt "Skin Tight" idag och är är är allt annat än missnöjd, den passar perfekt, inga svårigheter att ta bort osv, samt att den är estetiskt tilltalande. Det ser faktiskt riktigt nice ut med ett "clear skin" på en silvrig mini :D.

Halsremmen är dock orsaken till att jag köpte denna produkt, menar det är så betydligt enklare att hänga den runt halsen än att ha den i fickan.

Om ni vill så kan jag posta lite bilder på den senare.

Jaaaaa.... posta bilder

Funderar på att köpa en iPod mini när jag köper ny dator...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-18 00:01

Ok ingen avancerad fotografering men men. Kolla bilderna nedan.

Ser ju okej ut... ser det bra ut i verkligheten? sitter i<poden bra?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-18 02:55

Den sitter mycket bra, ingen risk att dem skulle glida ur. Gummit är tjockt och inte klibbigt och podden känns faktikt bättre i handen än innan. Det är kvalité rakt igenom, inget billigt skräp inte

Bilderna är tagna i ett mörkt rum med blixt, vilket gör att strukturerna i gummit syns mer än vad de gör i vanliga fall då de knappt syns.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-30 03:03

Ska den inte kunna sitta uppochner? Så man kan läsa vad det står utan att behöva snurra så mycket på den?

allsop: fel! jag köpte mig en iSee contour mini och den tillåter att man hänger den runt halsen.
sådetså

Är det någon som har Apples egna halssnodd?

Bära runt halsen?

Produkten är mycket bra!

Jag har precis lagt en beställning på Jam Jacket mini och en iPod mini snodd/lanyard. Tror och hoppas de kommer fungera bra tillsammans.

  • Medlem
  • 2005-04-05 08:48

mm

den väger ju en del mer än en JOS, och frågan är ju om hörlurarna årkar hålla upp den.......

  • Oregistrerad
  • 2005-04-11 16:24

Om ni inte har märkt det så finns det en liten ögla på iskin mini's bält-clip som nog är till för att man ska kunna ha ipoden runt halsen. Funkar utmärkt för mej iaf:P

1
Bevaka tråden