Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Shuffle bäst i test

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPod Shuffle - bäst i test.
En testpatrull bestående av tre välmeriterade och mycket rutinerade testare lät tre mp3-spelare i prisklassen precis under tusenlappen genomgå extremt hårda prov,
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?&d=8441&dep=25341&art=351442

Soft test..

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 22:05

Den vann på att den rymde 120 låtar och att den var lätt att förstå.
Och även fast de andra hade radio och röstinspelning
//Jakob

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-19 23:06

Såg testet på REA på svt det va riktigt roligt, blir alltid glad när dom testar en iPod på tv

  • Oregistrerad
  • 2005-03-20 01:10
Ursprungligen av adl:

Såg testet på REA på svt det va riktigt roligt, blir alltid glad när dom testar en iPod på tv

Eftersom jag är macfantast så blir jag glad bara det är någon grej från Apple, dator eller iPod
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 20:36

Ursprungligen av adl:

Såg testet på REA på svt det va riktigt roligt, blir alltid glad när dom testar en iPod på tv

Vilken ipod blev testad?

Sorry!
Såg nu vilket forum det var.

Tycker dom hade rätt! dåligt med minne på Creative o JoSen samt att det där byta låt/volym på samma knapp tycker jag med är krångligt. Spciellt om man jämför med Shuffle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-21 17:04

Amen.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 20:30
Ursprungligen av iigloo:

Amen.

Jag är frälst av "The Mighty Apple"

Shulle har bra ljud, är liten och väger lite. Där slutar allt det bra. Lite roligt att se att vissa människor är överstolta över sin shuffle som inte är mer än en budget ipod. JOS och Creative har mycket bättre falash spelare. Där mot så är min ipod hpto 30gb väldigt bra:D

  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 15:00
Ursprungligen av homeboy87:

JOS och Creative har mycket bättre falash spelare.

Vad innebär bättre?
Bra ljud, litet format till ett bra pris är kriterier som jag tycker räcker. Jag lyssnar på musik på min spelare.

Ursprungligen av homeboy87:

Där mot så är min ipod hpto 30gb väldigt bra:D

fan, då kommer du få alla brudarna :eek:

  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 17:38

Jag tror att shuffle drar mer brudar än photo! Det är en typisk brudmagnet.
Dessutom poppis bland kidsen. Kan det bli bättre?

När man köper shufflen så betalar man väldigt mycket för märket. Creative N200 är mycket trevligare. den erbjuder skärm, equalizer, bättre med följande lurar och drag-o-släpp. Men aja folk väljer själv vad dem vill köpa.
Jag tror nog inte shufflen drar till sig brudar. Det första dem kommer att fråga är "Var är skrämen?"

Det är inte många som fattar vad Shuffle är för något.

Inte gör det mig något, men de missar något när de inte inser att enkelhet är guld på en slit och släng produkt som spelar lite låtar snabbt och lätt on the fly.

Pilla med små jävla knappar och displayer som skrollar så sakta så man redan kommit fram innan man fått ordning på joxet är för mig obegripligt... Vad skall man då ha den till? lyssna seriöst i lugn och ro? med mindre än 4GB minne? Skärpning!

iPod Shuffle är inte ens likt iPod och iPod mini när det gäller användning...
Fast det är vist lite tröskel att fatta det för vissa

Jo visst förstår jag vad shuffle är för något om om den nu ska vara så enkel att använda varför måste man använda itunes för att föra över låtar? Meningen med en flashspelare är ju att bara stoppa in den i den dator och föra över låtarna och apple har stridit mot det här enkla konceptet.
Alla är ju inte som mig är kräver mycket för sina pengar och om man nu är nöjd med sin suffle så får man vara det:D

Ursprungligen av homeboy87:

Jo visst förstår jag vad shuffle är för något om om den nu ska vara så enkel att använda varför måste man använda itunes för att föra över låtar? Meningen med en flashspelare är ju att bara stoppa in den i den dator och föra över låtarna och apple har stridit mot det här enkla konceptet.
Alla är ju inte som mig är kräver mycket för sina pengar och om man nu är nöjd med sin suffle så får man vara det:D

Om du inte fattat det så laddar man Shufflen i sin dator och samtidigt som det sker så uppdateras automatiskt Shufflen utifrån lite enkla regler man sätter upp...
Man behöver inte göra ett skit.

Det du fått för dina pengar är lull lull och inget som är av praktiskt värde, men det passar väl bra om specen är viktigare än användandet...

Så åsikten kvarstår:
Det är inte många som fattar vad Shuffle är för något.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-23 16:08
Ursprungligen av homeboy87:

Meningen med en flashspelare är ju att bara stoppa in den i den dator och föra över låtarna och apple har stridit mot det här enkla konceptet.

trams. autofill är ju enklare än att peta sig i näsan.

för övrigt så kommer tex anapod explorer snart att stödja shuffle.

  • Medlem
  • 2005-04-05 20:23
Ursprungligen av KSven:

trams. autofill är ju enklare än att peta sig i näsan.

för övrigt så kommer tex anapod explorer snart att stödja shuffle.

Vad är egentligen Anapod Explorer? Kul test förresten.

/Hampus

  • Medlem
  • 2005-03-31 18:32

Slytta I-tunes mellan datorer!!!

Hej!
Nu har jag problem, och brottom.. Jag har en ipod photo 60gb som är fylld till hälften.
Då jag bara har 10gb på min laptop så har jag tagit bort musiken från datorn men behållt allt i Itunes, som ett spöke.. Så Itunes låter låtarna ligga kvar på Ipoden medans jag bara har 10gb av dem kvar på min Ipod.. Kan man flytta över Itunes till en annan burk, alltså sina gamla "profiler"
Det vore great om någon kunde svara på detta, vill ju inte att alla mina ipod låtar försvinner när jag stoppar i den i den andra datorn.. kan någon hjälpa mig??? please!!

//Puff

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 12:37

bäst ljud

Ipod shuffle är även bäst i ljud av alla ipoddarna:

http://home.comcast.net./~machrone/playertest/playertest.htm

Ursprungligen av cave:

Ipod shuffle är även bäst i ljud av alla ipoddarna:

http://home.comcast.net./~machrone/playertest/playertest.htm

Nä, dom mäter ju något som du (förhoppningsvis) aldrig får höra...

Glöm inte att, eftersom den är kompitabel med playlists kan sätta favorit låtarna längs fram så man alltid kan gå till dom

  • Oregistrerad
  • 2005-03-24 00:53

Själv så tyckte jag att hela Shuffle konceptet sög från början, men nu har jag börjat fatta hur bra och enkel den är jämfört med alla andra flashspelare som bara är jobbiga att hålla på med. Shuffle står för kvalitet och enkelhet och bra ljud vilket är det jag skulle kräva av en mp3spelare. Man kan ju t.ex. fråga sig vad det är för idé med röstinspelning på alla JoS, Creative och så kallade No name spelare, när de har så lite utrymme så att det nästan inte rymms ett dugg på dem.
Hela historien med display är egentligen ganska onödig när man inte har mer än 200 låtar. Det går ju faktiskt att lyssna på låtar utan att behöva veta vad de heter, annars så lär man sig ju det ganska snabbt.
Som sagt iPod Shuffle har ingen display, men är hur enkel som helst att använda.
Div. andra flashspelare med display är oftast väldigt svåra att förstå och har otydliga knappar, skitiga menyer så att du ibland måste läsa en MANUAL för att förstå hur du ska gå till väga. Och kom ihåg att dessa spelare HAR DISPLAY!

pite jacke: Det du säger stämmer inte. Display är något många männniskor uppskattar och har man över 50 låtar i sin spelare så vill man väldigt gärna ha display eftersom man vill ha översikt över låtarna. Jag är säker på i fall apple släpple en ny shuffle som en samma med den som finns nu men har skärm och kostar lika mycket som nuvarande shuffle så skulle folk köpa den med skärm. Det är ett vanligt att folk säger att dom inte behöver något bara för deras produkt inte har det. Jag håller med dig om att diktafon är onödigt. jag har det på min iriver 180t och jag i princip aldrig använt funktionen.

Att hela grejen med skärm är onödigt om man inte har fler än 200 låtar en av dom dummaste kommentererna jag har hört. Vad händer om man slänger in 4 nya album man inte har lyssnat på. Man kan knappast se vilken låt man lyssnar på och hur lång den här. Att säga att andra mp3spelare med skärmar jag super krångliga menyer är inte heller rätt. iRiver spelare med skräm är väldigt enkla att använda och man behöver knappast läsa menualen för att använda dom grundläggande funktionerna. Där emot måste JOS jobba lite bättre på det där med deras knappar annars är shuffles konkurant N200 väldigt enkel att använda.

Shuffle är gjord för att bara spela musik inget annat vilket är bra men jag tycker att den är lite för dyr eftersom den inte erbjuder en massa saker som finns i princip i varande flash spelare idag. Det jag mest stör mig på är när man är inne på en massa forum här på nätet så läser man hur alla shuffle äger rekommenderar sin suffle till varenda person som är sugen på att köpa en mp3spelare. Vissa går så långt att doms äger att shufflen är en av dom bästa mp3spelare som finns att köpa den. Folk framhävar den som om den vorre jätte fantastisk. A visst shuffeln är en trevlig spelare men det är precis ingen produkt man skryter om. Creative Muvo kom ju ut för 2 år sedan och gör det shuffeln gör förutom att den är lite fullare.

Ursprungligen av homeboy87:

pite jacke: Det du säger stämmer inte. Display är något många männniskor uppskattar och har man över 50 låtar i sin spelare så vill man väldigt gärna ha display eftersom man vill ha översikt över låtarna. Jag är säker på i fall apple släpple en ny shuffle som en samma med den som finns nu men har skärm och kostar lika mycket som nuvarande shuffle så skulle folk köpa den med skärm. Det är ett vanligt att folk säger att dom inte behöver något bara för deras produkt inte har det. Jag håller med dig om att diktafon är onödigt. jag har det på min iriver 180t och jag i princip aldrig använt funktionen.

Att hela grejen med skärm är onödigt om man inte har fler än 200 låtar en av dom dummaste kommentererna jag har hört. Vad händer om man slänger in 4 nya album man inte har lyssnat på. Man kan knappast se vilken låt man lyssnar på och hur lång den här. Att säga att andra mp3spelare med skärmar jag super krångliga menyer är inte heller rätt. iRiver spelare med skräm är väldigt enkla att använda och man behöver knappast läsa menualen för att använda dom grundläggande funktionerna. Där emot måste JOS jobba lite bättre på det där med deras knappar annars är shuffles konkurant N200 väldigt enkel att använda.

Shuffle är gjord för att bara spela musik inget annat vilket är bra men jag tycker att den är lite för dyr eftersom den inte erbjuder en massa saker som finns i princip i varande flash spelare idag. Det jag mest stör mig på är när man är inne på en massa forum här på nätet så läser man hur alla shuffle äger rekommenderar sin suffle till varenda person som är sugen på att köpa en mp3spelare. Vissa går så långt att doms äger att shufflen är en av dom bästa mp3spelare som finns att köpa den. Folk framhävar den som om den vorre jätte fantastisk. A visst shuffeln är en trevlig spelare men det är precis ingen produkt man skryter om. Creative Muvo kom ju ut för 2 år sedan och gör det shuffeln gör förutom att den är lite fullare.

Ingen större idé att ens diskutera det här då allt är upp till vad personen i fråga vill ha.

Ursprungligen av Matrim:

Ingen större idé att ens diskutera det här då allt är upp till vad personen i fråga vill ha.

Och hur väl man fattat vad Shuffle är för något.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-03 23:45
Ursprungligen av homeboy87:

pite jacke: Det du säger stämmer inte.

Sorry!
Tog i lite för mkt där, jag ville inte framhäva shufflen som världens bästa flash mp3-spelare (även om det kanske verkade som det).
Själv skulle jag nog inte köpt den istället för någon annan med display, det var bara som en inre röst som sa till mig "APPLE! APPLE! APPLE!"
//Jakob

den duger...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 16:21

vadå nä?

även om man inte hör det kan det väl vara bättre än dom andra för det?

1
Bevaka tråden