Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid installation. Hjälp!!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 21:10

Problem, problem!!!
Windows XP, Home, SP2, USB 2.0 + iPod mini 4GB, 1 gen.
Jag installerar mjukvaran och kommer till uppmaningen att koppla in iPod för att se om den behöver formatteras. Jag gör det och den blir "upptäckt", samtidigt blippar windows om ny hårdvara m.m. och när det är dags att klicka på formatera meddelar windows att det är dags att starta om datorn p.g.a. ny hårdvara. Jag ignorerar det och fortsätter med installationen. När det är dags för slutför och starta om datorn har jag alltså fortfarande windows uppmaning att starta om kvar, dessutom blinkar det koppla inte ifrån på iPod. Skall den sitta kvar under omstarten och har det någon betydelse på vems (windows el. iPod softwares) starta-om-knapp jag markerar???

• Oregistrerad
  • 2005-04-02 11:19

Är det verkligen ingen som har råkat ut för detta och haft dessa valmöjligheter och i så fall minns hur ni gjorde! Eller någon som vet att det inte har någon betydelse. Jag får nämligen inte iPod att komma i kontakt med iTunes och får meddelandet "iPod servicefel" Jag har laddat ner och installerat uppdateringarna båda på iTunes och iPod. Inget resultat! Jag har kört selektiv start enligt apples artikel 93716, jag har gjort både soft och hard reset m.m.,
m.m enligt olika "felhjälpsartiklar" från apple. Inget fungerar, så nu har jag börjat leta efter förvirrande detaljer som eventuellt kanske kan hjälpa mig att använda min iPod!

• Oregistrerad
  • 2005-04-02 12:29

Här kommer fler frågor (antagligen dumma, men, men....). Jag försöker förtvivlat få min jättefina ljusblå iPod att kommunicera med iTunes utan resultat. Ibland när jag ansluter iPod så rör sig den lilla batteriikonen ovanför koppla inte ifrån och ibland gör den inte det.
Varför är det så? Dessutom blinkar det till en liten cirkel med pilar som rör sig (uppe till vänster) på displayen. Vad betyder det? Snälla någon hjälp mig!

• Medlem
  • 2005-04-02 12:38

jag kan nog inte svara på alla frågorna men...

* Före omstart välj "mata ut" ipoden under "den här datorn".
* Batteriikonen rör sig när batteriet laddas, dvs när batteriet inte redan är fulladdat.
* "Cirkeln med pilar" är random har jag för mig, inte hundra dock.

• Oregistrerad
  • 2005-04-02 12:57

Tack för ditt svar! Jag trodde att det var ett tecken på att iPoden inte fick ström genom USB-porten om batteriiconen stod stilla. Jag jobbar förtvivlat vidare med mina försök att få allt att fungera. Suck!! Jag vet inte om det är mitt eller windows fel att det inte ens blir en första date. De har ju inte en aning om att de är gjorda för varann' när de inte ens vill snacka med varandra! Det där med när iPod skall kopplas bort/resp. pluggas in tycker jag också är litet skumt. I användarhandboken står det att man skall plugga in iPod vid uppdatering (speciellt när man använder windows) och på applesupports forum skriver de att man inte skall koppla in den förrän man blir uppmanad att göra det! Jag har prövat båda men oavsett får jag alltid iPod servicefel. Vad skall jag ta mig till!!!!

Ursprungligen av Sonia:

Tack för ditt svar! Jag trodde att det var ett tecken på att iPoden inte fick ström genom USB-porten om batteriiconen stod stilla. Jag jobbar förtvivlat vidare med mina försök att få allt att fungera. Suck!! Jag vet inte om det är mitt eller windows fel att det inte ens blir en första date. De har ju inte en aning om att de är gjorda för varann' när de inte ens vill snacka med varandra! Det där med när iPod skall kopplas bort/resp. pluggas in tycker jag också är litet skumt. I användarhandboken står det att man skall plugga in iPod vid uppdatering (speciellt när man använder windows) och på applesupports forum skriver de att man inte skall koppla in den förrän man blir uppmanad att göra det! Jag har prövat båda men oavsett får jag alltid iPod servicefel. Vad skall jag ta mig till!!!!

Jag lovar att du kommer förstå mycket mer om du tar dig 5 minuter till att läsa igenom manualen som medföljde vid köpet. Sedan går du igenom allting punkt för punkt så ska du se att det inte är så krångligt.

• Oregistrerad
  • 2005-04-02 14:03

Hej ragland! Jag har faktiskt läst igenom manualen, men jag har också försökt hitta lösningar på mitt problem via Apple-Discussions. Vad är det iPod försöker synkronisera med (antagligen windows, eller).
Nu försöker jag få Ipod mini i diskläge enligt artikel 93651, men inte ens det lyckas jag med. I stället visar displayen en bock och OK att koppla ifrån och överst står det skrivläge. Antagligen är jag heldum eftersom jag inte klarar något. Jag har gjort selektiva starter och allt möjligt annat, men dock inte det här med diskläget förut. Vad gör jag för fel? Hjälp!!!!

Ursprungligen av Grus:

* "Cirkeln med pilar" är random har jag för mig, inte hundra dock.

Den betyder att synkronisering utförs

• Medlem
  • 2005-04-02 13:48
Ursprungligen av ragland:

Den betyder att synkronisering utförs

Du har så rätt, tur att jag skrev att jag inte var säker...

1
Bevaka tråden