Tjena!
Fick min ipod photo igår och efter instalationen gick jag in på iTunes och la in hela min musikmapp i biblioteket. För övrigt så är min musiksamling välsorterad - alla artister under respektive bokstavsmapp osv osv.
Sedan när jag gick in på iPoden så var det inte så roligt att skåda samlingen för en som är så välsorteradsgalning som jag. Mitt problem då?
Först vill jag säga att jag ej experimenterat utan vill höra om någon av er kan detta så slipper jag sitta här i timmar i onödan. Hur ska jag göra för att få det bättre sorterat i min iPod? Såhär ser det nu ut i Artistmappen:
Alla
(3)Nate Dogg
(7)Nate Dogg
01
02
osv osv
Ska jag ändra artistnamn och skivnamn på alla låtar i iTunes för att detta problem ska försvinna eller? Rekomenderar ni att skapa playlist till alla mina skivor (de flesta av mina låtar är just i skivor, ej enskillda låtar) eller ? Hur ska jag göra så att låtarna ska komma i rätt årdning på en skiva och inte sorteras efter namn?
För övrigt så ser jag nu i iTuns på en av Nate Doggs låtar att artisten heter (3)Nate Dogg så jag gissar att jag helt enkellt får ändra allt detta så det blir rätt.
Tack på förhand och kom ihåg att jag är iPod nybörjare.