Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjar hjälp!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Fick min ipod photo igår och efter instalationen gick jag in på iTunes och la in hela min musikmapp i biblioteket. För övrigt så är min musiksamling välsorterad - alla artister under respektive bokstavsmapp osv osv.

Sedan när jag gick in på iPoden så var det inte så roligt att skåda samlingen för en som är så välsorteradsgalning som jag. Mitt problem då?

Först vill jag säga att jag ej experimenterat utan vill höra om någon av er kan detta så slipper jag sitta här i timmar i onödan. Hur ska jag göra för att få det bättre sorterat i min iPod? Såhär ser det nu ut i Artistmappen:

Alla
(3)Nate Dogg
(7)Nate Dogg
01
02

osv osv

Ska jag ändra artistnamn och skivnamn på alla låtar i iTunes för att detta problem ska försvinna eller? Rekomenderar ni att skapa playlist till alla mina skivor (de flesta av mina låtar är just i skivor, ej enskillda låtar) eller ? Hur ska jag göra så att låtarna ska komma i rätt årdning på en skiva och inte sorteras efter namn?

För övrigt så ser jag nu i iTuns på en av Nate Doggs låtar att artisten heter (3)Nate Dogg så jag gissar att jag helt enkellt får ändra allt detta så det blir rätt.

Tack på förhand och kom ihåg att jag är iPod nybörjare.

• Medlem
  • 2005-04-02 14:42

Jag ändrade i iTunes , det tog lång tid för jag hade 6gb musik i början , men det funkar alltid när man har tråkigt. lycka till

Ursprungligen av Ip0d:

Jag ändrade i iTunes , det tog lång tid för jag hade 6gb musik i början , men det funkar alltid när man har tråkigt. lycka till

Jaha... det var som jag misstänkte. Ingen fara.. är endå sjuk så har nog tid att pilla med det idag. En annan fråga då: Om man ändrar i iTunes och sedan radderar hela biblioteket (av nån anledning) måste man ändra igen eller sparas det? Kan vara bra att veta.

MVH
Adnan

Ursprungligen av crowbar:

Jaha... det var som jag misstänkte. Ingen fara.. är endå sjuk så har nog tid att pilla med det idag. En annan fråga då: Om man ändrar i iTunes och sedan radderar hela biblioteket (av nån anledning) måste man ändra igen eller sparas det? Kan vara bra att veta.

MVH
Adnan

Det skall sparas i mp3-filen, så det är ingen fara att radera biblioteket!

Mvh. Andreas

1
Bevaka tråden