Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod 4g/photo eller mini? kan inte bestämma mig

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-13 11:51

Jag har ett litet "i-landsproblem".

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa en mini, en photo eller en vanlig 4g 20gb. Just nu har jag en 3g 20gb.. men ja tycker batteriet suger, och det skulle vara kul med lite nytt.

Vilken är mest värd att satsa på? Vilken är mest prisvärd.. då menar jag 20/30 gb modellerna , respektive 6gb mini.

Vad är det för skillnader på mini och vanliga 4g, förutom hårddiskstorleken då?

Tack på fürhand.

  • Medlem
  • 2005-03-13 12:04
Ursprungligen av H4615:

Jag har ett litet "i-landsproblem".

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa en mini, en photo eller en vanlig 4g 20gb. Just nu har jag en 3g 20gb.. men ja tycker batteriet suger, och det skulle vara kul med lite nytt.

Vilken är mest värd att satsa på? Vilken är mest prisvärd.. då menar jag 20/30 gb modellerna , respektive 6gb mini.

Vad är det för skillnader på mini och vanliga 4g, förutom hårddiskstorleken då?

Tack på fürhand.

Photo/20GB har lite fler funktioner..
Jag skulle(vilket jag redan har gjort) välja 30GB Photon, färgskärmen är såå mycket skönare. Om man väger in priset per GB blir den väldigt prisvärd. Sen har den den klassiska Ipod designen och det kan man ju aldrig gå fel med

Du måste tänka på dina behov. Minin ä ju väldigt snygg och kompakt. Den och ipod G4 har samma funktioner. Har du inte många låtar så är minin att rekommendera. Men om du vill ha en större hårddisk som kan användas som backup utrymme så borde du köpa ipod photo som bara kostar 400kr mer än vanliga ipod 20gb. Köp på apple sotre med csn kort, då får du photo för 3145kr.

Jag var i samma situation som dig förra helgen men jag valde att köpa photon och jag är jälvigt nöjd med den:D:D

  • Medlem
  • 2005-03-13 12:23

tack för svaren hittills!

Jag har ingen användning för foto-funktionen, men tycker ändå de verkar coolt med färgskärmen. jag har ca 500 låtar på min 20gb nu. det tycker jag ändå e ganska lagom. Så jag tror nog på mini. fast färgskärmen vore najs =D 30gb oxå med den.. njaa jag vet inte har ju csn-kortet som gör det billigare så. hmm =/

Jag hade nog också satsat på en 30 GB iPod photo, den verkar vara mest för pengarna. Men har man bara 500 låtar är nog iPod mini 4 GB det bästa valet, och mycket bra pris!

Själv tycker jag att du ska välja Photo 30GB om du räknar priset per GB så är den mkt prisvärd, skaffade den i fredags har lagt in typ 200 foton och 300 låtar, jätte skarp och skit bra färger när man kollar på bilder så jävla najs asså.. /Ville

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-03-13 22:04

Jag har 40 gb photon, välj 30 gb modellen, du kommer bli nöjd, vem säger att du inte behöver mer plats om 3 månader ?

Go For Photo...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-13 22:15
Ursprungligen av jnx:

Jag har 40 gb photon, välj 30 gb modellen, du kommer bli nöjd, vem säger att du inte behöver mer plats om 3 månader ?

Go For Photo...

Jag skulle ha köpt photo ifall jag skulle ha köpt en nu.
Jag fattar inte varför så många sa att det var en flopp!
//Jakob

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-13 22:25

skulle i fagsläget lätt välja en 30gb photo. jobbigt att det är en så löjligt liten skillnad i pris mellan den och 20gb när jag köpte min.

Hade jag varit du hade jag ju definitivt satsat på minin, den är riktigt läcker och om du bara har 500 låtar räcker den ju mer än väl. Med csn-kortet får du 10% rabatt på allt i applestore, så det är inte bara på photo.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-02 14:05

Annars finns ju iPod photo 40GB också, finns på macoteket för ca 2995kr tror jag.

Ursprungligen av Bertil:

Annars finns ju iPod photo 40GB också, finns på macoteket för ca 2995kr tror jag.

3695kr med moms

  • Oregistrerad
  • 2005-04-02 18:17

Zabaione:
Ajdå, jag trodde det var inklusive moms, jobbigt, då var ju pixmania.com mycket billigare.

Ursprungligen av H4615:

Jag har ett litet "i-landsproblem".

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa en mini, en photo eller en vanlig 4g 20gb. Just nu har jag en 3g 20gb.. men ja tycker batteriet suger, och det skulle vara kul med lite nytt.

Vilken är mest värd att satsa på? Vilken är mest prisvärd.. då menar jag 20/30 gb modellerna , respektive 6gb mini.

Vad är det för skillnader på mini och vanliga 4g, förutom hårddiskstorleken då?

Tack på fürhand.

Själv har jag 10GB låtar å köppte photo 30GB. Vet inte när den dan kommer då jag fyller den men endå är det aldrig fel att kunna lägga in lite bilder från en fotbollsmatch å visa upp de till sina polare. Själv äger jag inte nån digitalkamera men man ska aldrig säga att man inte har användning av photo för det har man på ett eller annat sätt. Hos mig var det inget köpargument att kunna lägga in bilder utan jag ville ha färgskärm och över 20GB minne och photo 30GB passade perfekt.

Har du pengar så tycker jag att du ska köpa photo 30GB. Enda anledningen att jag ej köppte 60GB var att jag inte hadde pengarna till det och inte tid att vänta då jag använder min iPod till att spela in föreläsningar med.

Tänk bara på att det är en del annat du kan använda iPod till inte bara att spela upp musik med. Aldrig fel med extra mycket minne.

  • Medlem
  • 2005-04-03 13:42
Ursprungligen av H4615:

Jag har ett litet "i-landsproblem".

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa en mini, en photo eller en vanlig 4g 20gb. Just nu har jag en 3g 20gb.. men ja tycker batteriet suger, och det skulle vara kul med lite nytt.

Vilken är mest värd att satsa på? Vilken är mest prisvärd.. då menar jag 20/30 gb modellerna , respektive 6gb mini.

Vad är det för skillnader på mini och vanliga 4g, förutom hårddiskstorleken då?

Tack på fürhand.

Jag har en photo 40G och jag är jätte nöjd.
Jag tycker att du skall satsa på en photo det är skitbra att kunna lägga in bilder på poden men ett problem med photo är att de är bredare än de andra podarna så om du redan har en station typ boosstation så kanske den inte passar storleksmässigt.
batteritideb är i allafall fullt tillräcklig för två dagars lyssnande om man inte kör ut genom air play. lycka till med valet

Har du runt 500låtar så är minin definitivt att rekommendera. Den är skit snygg, liten och kompakt. Visst är det trevligt med en 30gb photo som man kan slänga i en massa filmer och spara. Men är du inte i behov av backup utrymmer så rekommenderar jag en mini.

1
Bevaka tråden