Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brukar apple vara så här sega?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag betalade min beställning av iPod Photo förra torsdagen, alltå för en vecka sen. Så vitt jag förstått så ska det ta 24 timmar tills dom skickar en betalningsbekräftelse. Eftersom jag valde den dummaste dagen att betala, skärtorsdagen, med en massa följande helgdagar, så var det ju visserligen inte förrän i tisdags dom kunde se till min betalning.
Men nu har det faktiskt gått två dygn. Okej, det är inte så farligt, men jag tror ni fattar.. Jag vill ha den nu! Varje dags försening är ett hugg i hjärtat.

Hur länge har ni fått vänta på era betalningsbekräftelser när ni köpt från apple.se??

Ursprungligen av Zabaione:

Jag betalade min beställning av iPod Photo förra torsdagen, alltå för en vecka sen. Så vitt jag förstått så ska det ta 24 timmar tills dom skickar en betalningsbekräftelse. Eftersom jag valde den dummaste dagen att betala, skärtorsdagen, med en massa följande helgdagar, så var det ju visserligen inte förrän i tisdags dom kunde se till min betalning.
Men nu har det faktiskt gått två dygn. Okej, det är inte så farligt, men jag tror ni fattar.. Jag vill ha den nu! Varje dags försening är ett hugg i hjärtat.

Hur länge har ni fått vänta på era betalningsbekräftelser när ni köpt från apple.se??

Jag har gjort precis samma sak. Fick min betalningsbekräftelse idag. F*n jag vill ju ha min ipod idag. Nu ska man sitta och vänta på den andra leveransbekräftelsen som det står när den bli skickad.

Ursprungligen av lathium:

Jag har gjort precis samma sak. Fick min betalningsbekräftelse idag. F*n jag vill ju ha min ipod idag. Nu ska man sitta och vänta på den andra leveransbekräftelsen som det står när den bli skickad.

Åhå. Då kan jag ju hoppas på att få min bekräfteles idag också. Nåja, får fortsätta läsa om iPodhacks och annat skoj sålänge..

  • Medlem
  • 2005-03-31 14:26
Ursprungligen av Zabaione:

Jag betalade min beställning av iPod Photo förra torsdagen, alltå för en vecka sen. Så vitt jag förstått så ska det ta 24 timmar tills dom skickar en betalningsbekräftelse. Eftersom jag valde den dummaste dagen att betala, skärtorsdagen, med en massa följande helgdagar, så var det ju visserligen inte förrän i tisdags dom kunde se till min betalning.
Men nu har det faktiskt gått två dygn. Okej, det är inte så farligt, men jag tror ni fattar.. Jag vill ha den nu! Varje dags försening är ett hugg i hjärtat.

Hur länge har ni fått vänta på era betalningsbekräftelser när ni köpt från apple.se??

Jag köpte min veckan innan påsk och fick den levererad efter 3 dagar, kan vara värt att hålla koll på när TNT kommer med leveransen, för de förvarnade inte innan..

Aaaww man. Jag mailade apple och dom sa att om man betalar via bankgiro (vilket jag gjort) så tar det 5 bankdagar innan betalningen registreras. Dvs. det kommer förmodligen inte registreras förrän början på nästa vecka, och om jag har tur kommer ipoden tidigast i slutet på nästa vecka.. ajajajajaj

Betalar man med kort så går det riktigt fort faktistk. Beställde min på Påskafton och hade min iPod här på onsdagen. Bara en arbetsdag eg. Och som sagt. håll utkik på TNT, de ringer inte innan.

/bad

Sånt är hemskt. Själv valde jag att betala med Visakort. Jag beställde min photo 30gb lördag 19:00 och fick den på tisdag. gick väldigt snabbt:D

Damn. Jaja, man lär sig nåt nytt varje dag: betala apple inte via bankgiro.

Väljer du att betala viabankgiro så rekommenderar jag att göra det genom bank-via-internet eftersom då får apple pengarna direkt.

Ursprungligen av homeboy87:

Väljer du att betala viabankgiro så rekommenderar jag att göra det genom bank-via-internet eftersom då får apple pengarna direkt.

Det var faktiskt det jag gjorde! Och det var bra det, jag fick min efterlängtade bekräftelse för fem minuter sedan
Så förhoppningsvis kommer den nån gång i början på nästa vecka. Nu ska jag stirra mig blind på Order Status-sidan istället för mailen

Ursprungligen av Zabaione:

Det var faktiskt det jag gjorde! Och det var bra det, jag fick min efterlängtade bekräftelse för fem minuter sedan
Så förhoppningsvis kommer den nån gång i början på nästa vecka. Nu ska jag stirra mig blind på Order Status-sidan istället för mailen

Hur går det för dig då?. Har du fått din ipod?. Min är i Örebro och det står på orderstatusen att den är Onforwarded For Delivery så jag hoppas att den kommer idag. Kan det vara möjligt?

Jag väntar med spänning. Den har inte kommit än. Den har dykt upp på TNTs trackingsida nån gång idag. Så nu känns den nära
Det står "Upphämtningsdatum 04 apr 2005 " på sidan.
Antar att det betyder att TNT hämtade upp den idag i Tyskland eller vart det nu äär dom hämtar upp den.
Hur lång tid tror ni det tar till min dörr i stockholm? Kan jag hoppas på imorrn? *dregglar*

e: Beställde du photo också förresten?

oooh my god:
04 apr 2005 18:45 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
Första livstecknet från TNT.. Arnhem Hub verkar vara i Tyskland dessvärre
Hur lång tid tog det därifrån till sverige för dig lathium?

Ursprungligen av Zabaione:

Jag väntar med spänning. Den har inte kommit än. Den har dykt upp på TNTs trackingsida nån gång idag. Så nu känns den nära
Det står "Upphämtningsdatum 04 apr 2005 " på sidan.
Antar att det betyder att TNT hämtade upp den idag i Tyskland eller vart det nu äär dom hämtar upp den.
Hur lång tid tror ni det tar till min dörr i stockholm? Kan jag hoppas på imorrn? *dregglar*

e: Beställde du photo också förresten?

oooh my god:
04 apr 2005 18:45 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
Första livstecknet från TNT.. Arnhem Hub verkar vara i Tyskland dessvärre
Hur lång tid tog det därifrån till sverige för dig lathium?

Arnhem ligger väl i Nederländerna tror jag. Det tog typ två dagar till Örebro från Arnhem. Så nu ligger den i Örebro och väntar men jag vill ha den nu!!. Nej jag beställde en vanlig 20gb. Men den kommer med bud va?. När brukar dom komma på dagen isånt fall? är det nån som vet?.

Haha!
05 apr 2005 04:17 Liege Euro Hub - Truck Involved In Accident Or Delayed In A Traffic Jam

Det går bra det här. Nån som vart med om detta? Hoppas den är tillbaka på vägen nu.

Update: TNT ringde idag och sa att det hade blivit en försening på mina grejer. Men dom kommer till stan ikväll och dom levererar imorrn!

Håll ut jag vet att det är svårt. Du får troligen din ipod på måndag.. hoppas du blir nöjd.:D

Nu fick jag min Leveransbekräftelse också. Så nu står det inte på förrens den är i min hand. Undrar om den kanske t.o.m hinner komma tills på måndag?.

Idag fick jag min ipod...äntligen!!!...så nu har jag proppat den full med bra musik....aaahhhh....

Oh yes. Nu har jag haft min nya iPod photo i ett par timmar!
Jag blev lite småskraj när jag installerade mjukvaran och kopplade in ipoden och datorn sa att att det hade blivit nåt fel med kontakten med ipoden..
Men det var nåt tillfälligt.
Så nu tankar jag låtar för fullt! Fast det går inte så himla snabbt dessvärre, då jag bara har usb 1.1..

Allt gick som det skulle iallafall! This is niiice.

  • Medlem
  • 2005-04-16 18:23

Jag hoppar in lite i tråden, en iPod photo 30GB är på väg hem till mej.

Såhär har det stått i snart två dygn:

15 Apr 2005 10:53 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Jobbar inte TNT på helgerna, eller vadå?

1
Bevaka tråden