Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhindra itunes sabotage av mp3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 18:04

Har sedan första installationen av itunes varit rädd, sen den sabbade alla mina mp3, flyttade omkring dom.
Nu har jag installerat det igen för att använda det med min ipod....
Har bockat av så den inte döper om filer eller flyttar dom till itunes katalogen, och nu till frågan.

Kan jag säkert lägga till alla mina mp3s med sfv nfo etc säkert i itunes bibilioteket utan att itunes förstör ändrar taggar/namn?
Låtarna kan läggas till och endast editeras i itunes bibilioteket ingen annanstans?

Skulle vara underbart om jag fick svar

Glad påsk

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-03-22 18:33

Det låter som om du har gjort precis rätt förberedelser. Dina mp3:or borde inte flytta på sig eller döpa om sig (j*kla otyg om du frågar mig), men för att vara helt säker så kan du väl bara testa med ett par låtar, eller en (kopierad) mapp.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-04 20:08

Jag har också haft liknande problem. Inte att låtarna flyttas om men när en låt spelats upp i iTunes så går den inte igenom sfv-check. Detta verkar dock enbart gälla mp3s som har ID3v2-taggar. Om filen endast har ID3v1 klarar den sig alltså. Någon som har tips gällande detta?

Ursprungligen av axelR:

Jag har också haft liknande problem. Inte att låtarna flyttas om men när en låt spelats upp i iTunes så går den inte igenom sfv-check. Detta verkar dock enbart gälla mp3s som har ID3v2-taggar. Om filen endast har ID3v1 klarar den sig alltså. Någon som har tips gällande detta?

Jag skulle tro att iTunes ändrar något i ID3-taggarna, vilket ändrar SFV-summan.

Är en framtida potentiell Ipod-ägare och har lite funderingar kring detta ämne.

Tänkte ta och köpa en Ipod 5G (med video) 60GB och har lite funderingar över överföringen av låtar. Jag har mest "scenereleaser" av album med .nfo och allt, vill gärna kunna flytta hela mappen med .nfo .m3u och cover om det är med. Vet att jag inte kommer ha någon användning av .nfo på podden men vill behålla mappstrukturen så om jag nu skulle ta bort albumet från HD:n på datorn kan jag flytta tillbaka det från podden utan att några förändringar skett med filerna så de har samma checksum och sånt.

Är Ipodden rätt val för mig eller ska jag investera i en annan spelare?

Kör Win XP SP2 på min burk hemma.

Tacksam för svar.

Just pga detta som gör att jag försöker undvika iTunes. Använder det mest för att få över bilder och podcast till nanon, inte mp3.

1
Bevaka tråden