Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med iTunes - hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 22:52

Köpte en ny dator för nån vecka sen och kan inte få iTunes att starta när jag stoppar in en musik-cd. Det kommer upp den vanliga frågan om vilken åtgärd som ska utföras och jag väljer Visa spår i iTunes, Spela ljud-cd-skiva i iTunes eller - det viktigaste - importera spår i iTunes. Inget fungerar. Jag har WinXP och har testat det mesta, tror jag i alla fall. Olika versioner av iTunes och alla möjliga (och omöjliga) inställningar i den annars så utmärkta spelaren.

Med min gamla dator (WinXP även där) gick det utmärkt att ha iTunes som förval när jag stoppade in en cd-skiva, men det går inte nu, hur jag än gör. Det enda sättet jag kan föra över musik till iTunes är att först importera till Windows mediaspelaren och sen därifrån till iTunes. Dubbelt arbete alltså. Mycket frustrerande.

Så nu undrar jag om någon vet vad jag ska göra för att åtgärda detta. För det måste ju gå!
Säg inte att jag ska koppla in min iPod, för då försvinner ju all musik jag har i den. :eek:

edit: sorry, postade i fel forum, skulle ju vara i mjukvaru-tråden... kan nån flytta på det, tro?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 13:24

Ingen som kan hjälpa mig?
Vet att jag postade i fel forum, men ändå...

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-05 14:44

skaffa dig en mac

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 17:49
Ursprungligen av Filip:

skaffa dig en mac

haha, skitkul. eller inte.

Jaå du, kolla en gång till att du har följande inställningar:

iTunes:
Redigera>Inställningar>Allmänt>Kryss vid Använd iTunes som förvalt program..

Windows Media Player:
Verktyg>Alternativ>Filtyper>Avkryssat i Uppspelning av musik-CD

Annars vet jag inte. Avinstallera Windows Media Player?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 12:56

Ifall nån undrar, så har det löst sig!
Och om någon har samma problem som mig så handlade det om detta:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300448

1
Bevaka tråden