Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C-uppsats om iPod - enkätsvar behövs!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi håller på och samlar in data till vår c-uppsats om iPod. Målet med denna enkät är att ta reda på hur användare av iPod uppfattar produkten samt att identifiera eventuella problem med produkten.

Enkäten är nu avslutad. Vi tackar alla som har deltagit.

David och Nicklas studenter på Södertörns Högskola

  • Oregistrerad
  • 2005-04-07 09:09
Ursprungligen av polski:

Vi håller på och samlar in data till vår c-uppsats om iPod. Målet med denna enkät är att ta reda på hur användare av iPod uppfattar produkten samt att identifiera eventuella problem med produkten.

Tack på förhand
David och Nicklas studenter på Södertörns Högskola

Har er lärare talat med er om slumpmässigt urval?

Ursprungligen av Fabian:

Har er lärare talat med er om slumpmässigt urval?

Man kan ju inte gärna sätta sig med en telefonkatalog och börja ringa runt till folk eftersom alla inte har en iPod. Men på den här sidan har ju flertalet iPod så det är väl en utmärkt plats att ragga folk till enkäten på?

Ursprungligen av Fabian:

Har er lärare talat med er om slumpmässigt urval?

Fast när man gör ett urval kan man både göra ett kvantitativ urval, fast i detta fallet är det kan inte helt lyckat, eftersom bortfallet skulle blir stort. Därför gör man ett kvalitativt urval, dvs man väljer själv vilka som ska ingå i urvalet

Alltså man kan juh inte svara på enkäten på ett korrekt sätt eftersom det är SÅ många fel i den.
För det första så behöver man juh inte itunes för att lägga in låtar... för det andra så KAN man byta batteri själv... lite svårare än vanligt men det går utan problem att byta själv.

FIXA en riktig enkät innan ni ber folk att svara på den!!

Trippleposta inte är du snäll. Bestäm dig för ett forum coh låt den vara där. Prata med erik svansbo så kanske du kan få upp den som nyhet eller så. Då får du dock skriva något vettigt om det också!

Done!
Gl&hf learning!

Ursprungligen av polski:

Vi håller på och samlar in data till vår c-uppsats om iPod. Målet med denna enkät är att ta reda på hur användare av iPod uppfattar produkten samt att identifiera eventuella problem med produkten.

Enkäten finns på http://www.aspside.se/nd/start.htm

Tack på förhand
David och Nicklas studenter på Södertörns Högskola

Klart!

  • Medlem
  • 2005-04-05 19:11
Ursprungligen av polski:

Vi håller på och samlar in data till vår c-uppsats om iPod. Målet med denna enkät är att ta reda på hur användare av iPod uppfattar produkten samt att identifiera eventuella problem med produkten.

Enkäten finns på http://www.aspside.se/nd/start.htm

Tack på förhand
David och Nicklas studenter på Södertörns Högskola

Faerdigt!

Sånt här gillar jag. Mer sådant.

/Hampus

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-05 19:28

"Vad tycker du om att batteriet är inbyggt och att du inte kan byta det själv?" - tämligen ledande fråga.
och nej, du behöver inte ladda upp musik genom iTunes.

ganska viktigt i en vetenskaplig enkät att inte ha ledande frågor, samt att ha gjort research i förväg

  • Medlem
  • 2005-04-05 21:17

Självklart bidrar man, lägg gärna ut uppsatsen när den är klar för allmän beundran

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-05 21:37

klart..

  • Oregistrerad
  • 2005-04-05 21:45

Done...

  • Medlem
  • 2005-04-05 21:46

så...

  • Medlem
  • 2005-04-06 11:47

klar :]

check!

Infyllt ^^. Bra test, men man behöver ju inte iTunes för att ladda upp musik..

Fråga 9 och 10 är fel. Man behöver inte iTunes för att föra över musik till iPod, jag använder tex. ml_ipod (http://www.harrison-fisher.co.uk/mlipod/) för detta och det visste jag innan jag köpte min iPod. Det finns ett flertal andra alternativ också. Om iTunes hade varit det enda alternativet skulle jag ha varit mer tveksam till köp.

  • Medlem
  • 2005-04-07 11:36

Det borde gå att välja mellan 1G mini och 2G eftersom egenskaperna i batteritid skiljer sig rätt mkt!

Ursprungligen av mione:

Det borde gå att välja mellan 1G mini och 2G eftersom egenskaperna i batteritid skiljer sig rätt mkt!

och kanske lite mer precist vilken generation man har på vanliga iPod också.

Nu är det lite konstigt här eftersom jag slagit samman tre trådar, dubbel och trippelpostar är inte uppskattade!!! Det kan leda till varningar och i slutändan att man blir avstäng från iPod.se

Tänk på detta. även om ni vill nå flera olika grupper av användare!

Mvh Olof

1
Bevaka tråden