Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor till nyköpt iPod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-06 13:35

Har nyligen köpt iPod med 20 GB och är överlycklig! Man jag har lite frågor...

Har hört att betteriet ska dö efter ca 18 månader och det ska tydligen kosta väldigt mycket att byta det senare. Stämmer detta?

Sen undrar jag hur det kommer sig att min iPod ibland hoppar över låtar. Det är speciella album, så det är nog fel på musiken.

Ursprungligen av node1:

Har hört att betteriet ska dö efter ca 18 månader och det ska tydligen kosta väldigt mycket att byta det senare. Stämmer detta?

Sen undrar jag hur det kommer sig att min iPod ibland hoppar över låtar. Det är speciella album, så det är nog fel på musiken.

De säger att batterin böt bytas efter 1-3 år så att den dör helt stämmer inte alls, utan batteritiden kan komma att försämras efter 1 år. Har haft min några dagar så jag kan inte säga nått av erfarenhet. Priset kan jag tyvärr inte svara på.

Hoppa över låtar ska den inte göra. Jag har inte märkt detta problem.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-06 19:30

Jag har haft min iPod i ett och ett halvt år, och inte märkt någon försämring i batteriet. Min flickvän har haft sin ännu längre (bortåt två och ett halvt år tror jag nästan) och inte heller hon har märkt någon försämring.

Om det är samma låtar som iPoden hoppar över gång på gång så är det nog något galet med de filerna. Pröva att föra över dem igen, eller ännu hellre rippa om dem.

Jag tror det där med batterit gäller främst 1G och 2G iPods. Min syrra har fått ärva min gamla 3G, drygt ett år gammal, den funkar fortfarande helt okej. 4G bör ju då vara ännu bättre än 3G och därmed klara sig ännu bättre än bra.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-07 13:28

Jo, flickvännens är en 2G och hon var riktigt orolig över att batteriet skulle lägga av efter ett år, men den bara tuffar och går... nästan Duracell-varning.

Ursprungligen av node1:

Hur länge batteriet räcker beror på hur ofta du laddar det (laddar ur det). Oroa dig inte.. räcker säkert flera år. Sen är det ingen omöjlighet att byta titta bara HÄR hur enkelt det är att byta på en g3, tror det är väldigt likt på en g4

Min ipod 10gb g3 hoppade ockkså över låtar. vet inte varför, ibland gick dom inte spela upp alls men kanske har o göra med id3-taggarna. Se till så dom är rätt inställda i itunes (högerklicka på en låt > get info > info > fyll i rätt spårnummer om det inte redan är det) kanske hjälper dig.. vet inte faktiskt

• Medlem
  • 2005-04-08 01:09
Ursprungligen av fisken:

Hur länge batteriet räcker beror på hur ofta du laddar det (laddar ur det). Oroa dig inte.. räcker säkert flera år. Sen är det ingen omöjlighet att byta titta bara HÄR hur enkelt det är att byta på en g3, tror det är väldigt likt på en g4

Min ipod 10gb g3 hoppade ockkså över låtar. vet inte varför, ibland gick dom inte spela upp alls men kanske har o göra med id3-taggarna. Se till så dom är rätt inställda i itunes (högerklicka på en låt > get info > info > fyll i rätt spårnummer om det inte redan är det) kanske hjälper dig.. vet inte faktiskt

Tack för svaret. Verkligen

1
Bevaka tråden