OK, jag hade lite mer tid att testa iceLinken igår så här kommer en snabbrecension.
Jag var lite osäker ifall allting verkligen skulle fungera eftersom jag på vissa ställen sett att iceLink SKA fungera i en Peugeot 307 medan andra ställen inte nämner Peugeots modeller överhuvudtaget. Jag blev hursomhelst tvungen att köpa ett komplett paket med Connects2 adapter för att få allt att fungera, gjorde massvis med research innan jag var säker på detta. Min 307:a har originalstereo av märket Clarion/VDO RD3.
Installationen var hur enkel som helst, det finns bra med utrymme för alla sladdar och adaptrar bakom bilradion in en 307:a. Sen var det bara att plugga i iPoden som nu fick visade en iceLink meny vilken bad mig starta om bilen för att allt skulle fungera. Sen blev det dags att läsa manualen för att få reda på vilka knappar på radion som gjorde vad... Jag uppgraderade till att börja med iceLinkens firmware från 2.02 till 2.06, detta gick enkelt och min iPod (Photo, 30 gig) visar nu iceLink menyn med mycket större typsnitt när den är inkopplad. Allt verkar fungera som det ska, ljudkvaliteten är superb och när man väl organiserat sina playlists som man vill ha dem är det en ren fröjd att använda iceLinken. Nu återstår bara att hitta nåt smart sätt att montera dension-dockan i bilen.
Obs. Enligt densions supportsite passar inte en ipod Photo 30 gig i iceLinkdockan. Skitsnack, den passar perfekt.
Till sist några plus och minus:
+ enkel installation
+ oslagbar ljudkvalitet
+ fungerar som den ska (än så länge, har inte gjort nån längre test ännu...)
- priset. 250 euro här i Finland är rätt blodigt, den verkar vara lite billigare i Sverige
- ID3 taggar syns inte på min bils display (det visste jag dock innan jag köpte iceLinken...)
Det var det, jag är mycket nöjd med iceLinken!
// Sören