Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

boosta volymen , lurar min ipod?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har letat med sökmotorn men ej hittat naagot svar!
Har en fraaga, har boostat min volym via Itunes och undrar om det betyder att jag spar batteri nar jag spelar paa 75% istället för att innan ha varit tvungen att spela för fullt, för att ha en volym som passar mig ?
Och i saa fall Kan jag boosta den mer och "lura" min ipod att den bara spelar pa laag volym?

Hoppas ni fattar vad jag menar...

Hm inte säker på att jag förstår vad du menar men hur som helst så blir inga inställningar du gör i iTunes sparade, tex volum och eq sparars bara i iTunes men följer inte med in i iPoden, rätta mig om jag har fel.

Insällningar du gör i iTunes följer med till iPoden. Ang att öka ljudet på låtarna så är det stor risk att det kommer att låta dåligt. Eftersom låtarna antagligen kommer att dista om man höjer upp volymen för mycket på dem.

• Oregistrerad
  • 2005-04-17 20:52

jo, men det finns ett program som tar bort ELS eller vad det heter. någon EU standard om hur högt en bärbar spelare får spela. det skyddet kan man ta bort.

men jag tror knappast att det hjälper din batteritid

Jag vet vad du menar, ni andra har missförstått frågan tror jag.

Batteritiden dras ju högre du har, inte hur många procent som står som du verkar tro. Det är ju ingen inställning direkt att batteriet ska dra si och så mycket när man har så mycket volym...

1
Bevaka tråden