Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklamera batteriet i ipoden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 15 månader gammal ipod(gen3), som har en batteri tid på 50 minuter...
Eftersom garantin har gått ut, har jag försökt reklamera den genom att yrka på fabrikationsfel (konumentköpslagen) vilket täcker i 2 år. Någon som har lyckats med detta? Nån som vet i vilka trådar man drar i?, kommer tyvärr inte överens med återförsäljaren....är det nån ide att anmäla till ARN, eller är det bara slös med tid?,

och en sista fråga, är det nån som har erfarenhet av macpatricks batteribyte? är prestandan bättre än orginalbatterierna?

/danny

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 10:14

det lär du inte lyckas med. batteriet är ju en slags förbrukningsvara. jfr däcken på en bil.

http://www.apple.com/batteries/ipods.html

http://www.ipodbatteryfaq.com/

Det lätaste du kan göra är att beställa ett batteri från england eller något sådant för en 500:-
Och sedan byter du bara ut det!

Så enkelt var det!

4 månader = 1 timmes batteri

Tjeena!

Jag fick min iPod mini i julklapp nu i julas, vilket gör att jag idag haft den i knappt fyra månader. För kanske en månad sen började batteriet dö helt utan anledning efter cirka en timme. Jag ringde till supporten och bad om hjälp och killen gav mig några tips. Han sa bland annat att jag skulle formatera och installera den nya programvaran.

Jag följde hans tips. Raderade all min 4 gigs hyperbra musik, installerade den nya programvaran och körde igen. Detta hjälpte inte ett piss. Fortfarande dör min iPod efter en timme cirka. Ibland efter 45 minuter, och ibland efter 1 och 15.

Min 90 dagars support har tyvärr gått ut, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Jag bangar köpa nytt batter för 400 spänn för att de har tillverkat ett kefft batteri till min Pod.

Tacksam för svar!

/Frasse

Edit: Såg på länken att garantin var på ett år, men vem kontaktar man och hur?

Ursprungligen av 1sorion:

Tjeena!

Jag fick min iPod mini i julklapp nu i julas, vilket gör att jag idag haft den i knappt fyra månader. För kanske en månad sen började batteriet dö helt utan anledning efter cirka en timme. Jag ringde till supporten och bad om hjälp och killen gav mig några tips. Han sa bland annat att jag skulle formatera och installera den nya programvaran.

Jag följde hans tips. Raderade all min 4 gigs hyperbra musik, installerade den nya programvaran och körde igen. Detta hjälpte inte ett piss. Fortfarande dör min iPod efter en timme cirka. Ibland efter 45 minuter, och ibland efter 1 och 15.

Min 90 dagars support har tyvärr gått ut, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Jag bangar köpa nytt batter för 400 spänn för att de har tillverkat ett kefft batteri till min Pod.

Tacksam för svar!

/Frasse

Det är ju ett solklart garantiärende.

Ursprungligen av Kristjan:

Det är ju ett solklart garantiärende.

Ja, man hoppas ju det. Jag ska nog kolla upp det där lite närmare. En kompis till mig hade ett problem med sin och då kom UPS (ni vet från reklamen) hem till hans hus, hämtade iPoden och gled iväg och skulle styra upp den. heheh.

Hans morsa var jurist, och skulle dödat apple annars iofs

Ursprungligen av 1sorion:

Hans morsa var jurist, och skulle dödat apple annars iofs

Jo tjena. Bara troll tror att sånt funkar.

Ursprungligen av 1sorion:

Ja, man hoppas ju det. Jag ska nog kolla upp det där lite närmare. En kompis till mig hade ett problem med sin och då kom UPS (ni vet från reklamen) hem till hans hus, hämtade iPoden och gled iväg och skulle styra upp den. heheh.

Så funkar det ju för alla. Om du orkat läsa i dokumentationen som följde med iPoden hade du för länge sen vetat att man kan gå in här:
http://www.apple.com/support/ipod/
och beställa service vilket rent praktiskt innebär att UPS, DHL eller annan kurirfirma kommer och hämtar iPoden samt lämnar tillbaka.

Ursprungligen av Rickard A:

Så funkar det ju för alla. Om du orkat läsa i dokumentationen som följde med iPoden hade du för länge sen vetat att man kan gå in här:
http://www.apple.com/support/ipod/
och beställa service vilket rent praktiskt innebär att UPS, DHL eller annan kurirfirma kommer och hämtar iPoden samt lämnar tillbaka.

Ledsen att behöva besvära er. Nu är jag på rätt väg i alla fall. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden