Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipodhacker.tk - Testat?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.ipodhacker.tk/

Hittade den länken nyss. Såg att man kunde "hacka" iPoden på ett par olika sätt, bl a få den att stängas av helt (deep sleep), istället för att gå i viloläge som den gör annars. Det skulle väl i så fall spara en hel del på batteritiden?

Är det någon som har testat det här programmet? Såg inte alltför välgjort ut, finns det någon risk att iPoden töms/går sönder vill man ju inte alls ha med det att göra...

Jag skulle aldrig våga mixtra med ett sådant program! Min iPod skulle ju gå sönder bara jag laddade ner det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 13:07

nackdelen med deep sleep är att ipoden tappar alla inställningar då.

alla "hacks" finns redan i ett annat program iHack som jag testat och det programmet gör det den ska. sedan om det är "nödvändiga" hack vet jag inte...

Ursprungligen av xtrem:

nackdelen med deep sleep är att ipoden tappar alla inställningar då.

alla "hacks" finns redan i ett annat program iHack som jag testat och det programmet gör det den ska. sedan om det är "nödvändiga" hack vet jag inte...

Okej, då finns det ingen större mening för mig med den funktionen!

Ursprungligen av Richard_:

http://www.ipodhacker.tk/

Hittade den länken nyss. Såg att man kunde "hacka" iPoden på ett par olika sätt, bl a få den att stängas av helt (deep sleep), istället för att gå i viloläge som den gör annars. Det skulle väl i så fall spara en hel del på batteritiden?

Är det någon som har testat det här programmet? Såg inte alltför välgjort ut, finns det någon risk att iPoden töms/går sönder vill man ju inte alls ha med det att göra...

Testade det nyss och ska säga dig en sak, det funkar hur bra som helst! Du kopplar in iPoden sen kryssar du bara i det som ska hackas, jag kryssade i att batteri mätarn skulle synas i siffror, deep sleep och att hårddisken snurrar hela tiden, det gör att det går fort att ändra låt, inge "lagg" i din iPod. Testa gärna!

Ursprungligen av flippen88:

Testade det nyss och ska säga dig en sak, det funkar hur bra som helst! Du kopplar in iPoden sen kryssar du bara i det som ska hackas, jag kryssade i att batteri mätarn skulle synas i siffror, deep sleep och att hårddisken snurrar hela tiden, det gör att det går fort att ändra låt, inge "lagg" i din iPod. Testa gärna!

Jag ser själv inte varför man byter ut batterimätaren mot siffror?

Ursprungligen av Richard_:

Jag ser själv inte varför man byter ut batterimätaren mot siffror?

Man ser bättre hur mycket det är kvar av betteriet. 500 är max 0 är totalt tomt

  • Medlem
  • 2005-04-22 14:08
Ursprungligen av flippen88:

Man ser bättre hur mycket det är kvar av betteriet. 500 är max 0 är totalt tomt

Försvinner inte garantin med det där programet?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-22 17:46

länken funkar inte för mej:'( någon annan sida man kan ladda ner det från?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-22 22:12

okeej, ständigt snurrande hårddisk äter ju batteriet på en halv sekund gissar jag..

Ursprungligen av JonesH:

okeej, ständigt snurrande hårddisk äter ju batteriet på en halv sekund gissar jag..

Men! Den snurrar inte när den är av utan när den spelar, det gör att batteriet håller längre, chache minnet drar batteri det är den du stänger av.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 00:52
Ursprungligen av flippen88:

Men! Den snurrar inte när den är av utan när den spelar, det gör att batteriet håller längre, chache minnet drar batteri det är den du stänger av.

Du slipper lagg när du byter låt, men batteriet tar naturligtvis snabbare slut om du har hd:n snurrande hela tiden.

Ursprungligen av statemachine:

Du slipper lagg när du byter låt, men batteriet tar naturligtvis snabbare slut om du har hd:n snurrande hela tiden.

Oj sorry, jag läste fel Nu måste jag stänga av det hacket. hejs

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-22 23:43

...och batterimätare som siffror som man fixar själv genom att bara skapa en tom fil och döpa den till rätt namn (minns inte exakt rätt nu). vilket "hack", haha.

  • Medlem
  • 2005-04-23 00:08
Ursprungligen av erik:

...och batterimätare som siffror som man fixar själv genom att bara skapa en tom fil och döpa den till rätt namn (minns inte exakt rätt nu). vilket "hack", haha.

Har själv också gjort det där någon gång. Mycket simpelt... haha

mätaren visar hur många volt batteriet levererar och går aldrig ner till 0 lite mer än 200 hade jag för mig det va....

1
Bevaka tråden