Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Hacka i låtar"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-22 13:50

Hej,

som macanvändare har jag blivit omgivningens ipod-konsult. En del har jag lärt mig men nu har jag gått bet på något, två av varandra personer, en med en mini och en med en photo rapporterar att dom får som "hack i låtarna" -inte alla men alltid minst någon på varje cd- när dom rippar och lägger över dom från cd till podden via iTunes. Båda använder wintel maskiner.

Hjälp!!!! Förslag på åtgärder

Mvh

Christer Tjäder

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-22 19:30

Be dom testa att inaktivera "Spela upp under import" och att aktivera "Använd felkorrigering vid läsning av CD-skivor". Bägge alternativen finns under Redigera>Inställnignar, fliken Importera.

• Medlem
  • 2005-04-24 06:59

Tackar

Ursprungligen av Spyder:

Be dom testa att inaktivera "Spela upp under import" och att aktivera "Använd felkorrigering vid läsning av CD-skivor". Bägge alternativen finns under Redigera>Inställnignar, fliken Importera.

Tackar för förslaget, återkommer så fort jag talat med dom och dom har fått testa.

Mvh

Christer

• Medlem
  • 2005-04-24 16:11
Ursprungligen av chtj:

Hej,

som macanvändare har jag blivit omgivningens ipod-konsult. En del har jag lärt mig men nu har jag gått bet på något, två av varandra personer, en med en mini och en med en photo rapporterar att dom får som "hack i låtarna" -inte alla men alltid minst någon på varje cd- när dom rippar och lägger över dom från cd till podden via iTunes. Båda använder wintel maskiner.

Hjälp!!!! Förslag på åtgärder

Mvh

Christer Tjäder

Jag har själv stött på samma problem fast det slutade ganska snabbt. Kanske råkade jag ändra någon inställning.

1
Bevaka tråden