Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod G5?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter här och funderar på hur en Ipod G5 (generation 5) skulle kunna tänkas vara beskaffad.

När man surfar runt på en del "skvallersidor" tisslas det och tasslas det om en eventuell uppdatering i sommar, eventuellt juni (?).

Så vad skulle kunna vara nytt och revolutionerande med denna/dessa nya Poddar? Mindre/stärre? "Touch Screen"? Filmvisning? Kanske inget revolutionerande över huvud taget?

Finns det någon som vågar sig på en gissning?

/T

Det man inte ska förvänta sig är saker som blåtand och Wifi. Touch screen kan man också glömma men där emot kommer nya ipod och ipod mini att ha färgskärm. Enligt rykten så sägs det att ipod g5 kommer att ha ett aluminium chassi precis som ipod mini och power book men detta är inte helt säkert. Ipod är ju känd för dens vita framsida och dens spegelblanka baksida.

Filmvisning kan vi också glömma. Detta är eftersom det inte finns något lagligt sätt att köpa filmer och titta på dom i bärbara multimedia spelare så väntar ipod med detta. Där emot har jag läst någonstans att det är en iTunes movie pågång och att det kanske inom ett år kommer att lanseras en multimedia spelare från ipod.

Det vi kan förvänta oss är längre batteri tid och det har vi sett på ipod mini G2 som använder sig av en ny energi snål processor. Det vi också kommer att få se är några millimeter tunnare ipods. När det kommer till utrymme så kommer 20gb versionen att försvinna och ersättas av 30gb. Hårddisken som finns i ipod mini finns nu mera i storlekar 7 och 8gb och Seagate har en 10gb pågång och den kanske kan hittas i nästa ipod mini. Dom kommande ipods kommer säkert också att vara en anning lättare.

Shuffeln får jag heller inte glömma. Efter massiv fyllning och kritik kanske Apple väljer att tillverka en shuffle med skärm. Toshiba ska börja masstillverka sin 3cm 4gb hårddisk och det sägs att Toshiba redan har skrivit under kontrakt med kunder, kan en av kunderna vara Apple? Inte helt oväntat kommer det att komma ut en shuffle 4GB.

Annars kommer dom nya ipods inte skilja sig så mycket från dagens ipods. Apple följer regeln "if it's not broke, don't fix it" Därför finslipar eller uppdaterar Apple sina produkter väldigt försiktigt. Clickwheel kommer fortfarande att finnas. Om farbror Steve är snäll så slänger han in en radio mottagare i ipod G5 och om detta görs så kommer Apple att göra en stor sak av det. Det sägs även att en shuffle knapp kommer att finnas på Apple G5.

Det är väl allt jag har att säga om Apple G5*drömmer om den*

  • Medlem
  • 2005-04-24 18:10
Ursprungligen av homeboy87:

Det man inte ska förvänta sig är saker som blåtand och Wifi. Touch screen kan man också glömma men där emot kommer nya ipod och ipod mini att ha färgskärm. Enligt rykten så sägs det att ipod g5 kommer att ha ett aluminium chassi precis som ipod mini och power book men detta är inte helt säkert. Ipod är ju känd för dens vita framsida och dens spegelblanka baksida.

Filmvisning kan vi också glömma. Detta är eftersom det inte finns något lagligt sätt att köpa filmer och titta på dom i bärbara multimedia spelare så väntar ipod med detta. Där emot har jag läst någonstans att det är en iTunes movie pågång och att det kanske inom ett år kommer att lanseras en multimedia spelare från ipod.

Det vi kan förvänta oss är längre batteri tid och det har vi sett på ipod mini G2 som använder sig av en ny energi snål processor. Det vi också kommer att få se är några millimeter tunnare ipods. När det kommer till utrymme så kommer 20gb versionen att försvinna och ersättas av 30gb. Hårddisken som finns i ipod mini finns nu mera i storlekar 7 och 8gb och Seagate har en 10gb pågång och den kanske kan hittas i nästa ipod mini. Dom kommande ipods kommer säkert också att vara en anning lättare.

Shuffeln får jag heller inte glömma. Efter massiv fyllning och kritik kanske Apple väljer att tillverka en shuffle med skärm. Toshiba ska börja masstillverka sin 3cm 4gb hårddisk och det sägs att Toshiba redan har skrivit under kontrakt med kunder, kan en av kunderna vara Apple? Inte helt oväntat kommer det att komma ut en shuffle 4GB.

Annars kommer dom nya ipods inte skilja sig så mycket från dagens ipods. Apple följer regeln "if it's not broke, don't fix it" Därför finslipar eller uppdaterar Apple sina produkter väldigt försiktigt. Clickwheel kommer fortfarande att finnas. Om farbror Steve är snäll så slänger han in en radio mottagare i ipod G5 och om detta görs så kommer Apple att göra en stor sak av det. Det sägs även att en shuffle knapp kommer att finnas på Apple G5.

Det är väl allt jag har att säga om Apple G5*drömmer om den*

Om det du skriver är sant så drömmer jag också....

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 22:55

Homeboy87 du är minnsann påläst! Hoppas det du skriver stämmer, för jag börjar också drömma om iPod G5...........
//Jakob

Coolt! Ska bli intressant! Jag saknar faktist färgskärm på min mini, skulle vara kul att kunna se bilder m.m.

  • Medlem
  • 2005-04-24 20:35

vad säger ni.. 2025 har vi en ipod med en inbyggd projektor i då så man kan projektsera en 20" bild när man väntar på bussen på natten?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-24 22:17

"if it's not broke, don't fix it" var ett uttryck man borde lägga på minnet.
"om den inte är pank, fixa den inte"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 23:25
Ursprungligen av erik:

"if it's not broke, don't fix it" var ett uttryck man borde lägga på minnet.
"om den inte är pank, fixa den inte"

hoppas du skämtade.

"om det inte är trasigt, försökt inte fixa det" är det man syftar på...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-24 23:53
Ursprungligen av xtrem:

hoppas du skämtade.

"om det inte är trasigt, försökt inte fixa det" är det man syftar på...

precis, men jag trodde det hette broken. broke betyder just pank.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-25 10:48
Ursprungligen av erik:

precis, men jag trodde det hette broken. broke betyder just pank.

böj verbet "break"

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-04-25 19:37
Ursprungligen av xtrem:

böj verbet "break"

"lol"

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-25 08:42

Inspelningsfunktion någon? Alltså en som inte är horribelt stympad...

1
Bevaka tråden