Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda shufflen till olika datorer.Hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör jag för att min shuffle inte ska vara låst till min dator?
Jag vill kunna använda den i andra datorer med, där vill jag få upp den i iTunes, utan att låtarna försvinner.

När jag försöker koppla den till en annan dator så frågar den om jag vill koppla shufflen till detta itunes. Klickar jag nej så kopplas den ifrån automatiskt. Klickar jag "ja" så försvinner alla låtarna och den kommer upp i iTunes

Hur kommer jag ifrån det här?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-27 09:16

Är inte riktigt säker på hur det är med Shuffle, men finns inte möjligheten att ställa om den till manuell synkning på samma sätt som de stora versionerna?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-27 13:02

Jepp det är precis som på den stora iPoddarna. Man väljer att synka manuellt på alla "övriga" datorer som man vill koppla in den till.

Välj inte att byta värddator genom att formatera den!

Ursprungligen av Ree_Tab:

Jepp det är precis som på den stora iPoddarna. Man väljer att synka manuellt på alla "övriga" datorer som man vill koppla in den till.

Välj inte att byta värddator genom att formatera den!

Hur väljer man att synka manuellt på dom "övriga" datorerna? Ska det ställas in på en av dom "övrigas" iTunes? Eller kan jag fixa det på "mitt" iTunes?

Har ju fått det at funka med min vanliga pod....

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-29 13:56

Inställningen ligger på iPoden, och inte på varje dator. Har du en gång ställt in det så ligger det kvar när du flyttar iPoden till en annan dator.

Då har man hittat hit också

Har själv en iPod Photo, och köpte igår en Shuffle till ett barnbarn.

Lyckas inte heller att få min Shuffle att fatta att den manuellt ska kunna hämta låtar på annan Mac

Min iPod Photo klarar det galant, men Shufflens inställningar ser inte likadana ut.
Det finns inget i inställningarna som visar att det går att göra manuellt.
Så den spottas ut när man trycker på Nej.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-02 23:14
Ursprungligen av Pocahontas:

Då har man hittat hit också

Har själv en iPod Photo, och köpte igår en Shuffle till ett barnbarn.

Lyckas inte heller att få min Shuffle att fatta att den manuellt ska kunna hämta låtar på annan Mac

Min iPod Photo klarar det galant, men Shufflens inställningar ser inte likadana ut.
Det finns inget i inställningarna som visar att det går att göra manuellt.
Så den spottas ut när man trycker på Nej.

kan ha fel, men jag tror du ska ha den som hårddisk först (bocka i rutan)

Kryssade i det igår också, och då kommer den upp på skrivbordet när man trycker Nej.
Men då finner inte iTunes den. Trycker jag Ja på frågan om den ska radera mina filer så gör den tyvärr det trots att jag kryssat ur Uppdatera Automatiskt i iTunesfönstret..

Kanske kan vår 11-åring knäcka detta bättre än vad jag kan, det är ju hon som ska få den imorgon

1
Bevaka tråden