Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort volymspärren på en iPod Photo?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-27 00:15

Jag har en iPod Photo som jag vill ta bort volymspärren på.
Jag har försökt med både goPod och iMod men de verkar inte "hitta" min iPod.
Är dessa program inte kompatibla med mjukvaran i iPod Photo?

Vet någon vad det är för fel eller hur man gör?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 07:23

goPod funkar utran problem med min Photo 30GB

  • Medlem
  • 2005-04-27 12:29

Hur gör jag när jag installerar/kör goPop?

Jag har försökt att köra programmet efter det att jag anslutit min iPod till datorn.
Jag pluggar alltså in min iPod med USB kabeln varpå den automatiskt synkar mot iTunes. När synkningen är klar kör jag jag goPod men får felmmeddelandet "iPod not detected" trots att jag tryckt på "go" flera gånger och väntat.
(Jag har även försökt köra goPod med iPoden "ejectad" från iTunes men med samma resultat.)

Gör jag något fel?

Hur får jag go Pod att hitta min iPod (en Photo 6o Gb)

  • Medlem
  • 2005-04-27 13:07

Jag kom på felet själv!

Jag hade inte ställt om min iPod till "Enable disc usage" i "iPod options" och utan denna inställning kan programmet tydligen inte hitta den.

Det kanske är självklart för många men jag fattade det i alla fall inte spontant.

Är det volymspärr på alla iPodar? För när jag jämförde med min kompis iPod så hörde man min musik hur bra som helst på högsta volym utan att behöva ha lurarna i öronen. Och hans hördes knappt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-04-28 20:30

Volymspärren finns på alla iPods som är sålda i Europa (EU?).

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2005-07-26 15:46

goPod funkar inte längre mer min Photo 60GB efter senaste uppdateringen (programvara 1.2 är det väl om jag inte minns helt fel). Fler som har upplevt samma problem? Nån som har hittat workaround?

Det talarn ovan säger verkar stämma. Jag har försökt att köpa gopod flera gång efter att jag uppdaterade min ipod men det går inte. Finns det något annat alternativ?

1
Bevaka tråden