"Tror det inte är någon (?) som har använt vanlig "bokplast". De menar nog något liknande PodShield
http://www.ipodessentials.co.uk/pro.../PodShi...
Jodå, precis så har jag gjort! Vanlig simpel bokplast att klistras fast på min 1G. Var relativt lätt och blev snyggt tack vare den första generationens kantiga design. Plasten kostade mig väl 25-30 kr och då var det en rulle på 2 m.
Innan jag bestämde mig för plast på så betade jag av både ett fodral från Mareware och ett vitt frostat iSkin i silcion material. Nackdelen med fodralen är ju främst att iPod:n blir större än nödvändigt och tar därför mer plats i fickan vilket jag starkt ogillade. Tycker också att det är tråkigt att iPod:ns orginaldesign "göms". Mitt krav på fodral var bara att iPod:n inte ska bli repig.
Jag lade plast på hela ovansidan och skar försiktigt ut hjulet i glipan mellan höljet och hjulet. Plasten på hjulet slängde jag sedan och tog fram en passare och linjal, måttade mig fram till exakt hjulets omkrets och skar en ny bit och det blev mkt bra!
Lade också plast på baksidan av iPod:n men eftersom hörnen är rundade rundade jag även av plasten för att slippa lufbubblor och plastknölar. Blev mkt bra och jag är helnöjd! Har haft plasten i över ett år som den är nu och det funkar fin fint!