Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jens of Sweden äger *NOT*

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-13 14:26

Jens of Sweden äger

I LunarStorms stora konsumtions- och attitydundersökning Äger, Duger, Suger fick 3577 LunarStorm-medlemmar ranka de hetaste mp3-spelarna. Deltagarna fick se en lista över välkända mp3-spelarmärken och gradera var och en med Äger, Duger eller Suger. 40% av deltagarna menade att Jens of Sweden äger, jämfört med tvåan Ipod, som skrapade ihop 36%.
- Vi är naturligtvis otroligt glada över resultaten, flera av konkurrenterna har ju hundratals gånger större marknadsföringsresurser än vi. Resultaten visar att svenska ungdomar både har stil och koll på sin omvärld, på vilka leverantörer som försöker låsa in dem med egna skyddade format och vilka som ger dem vad de vill ha, säger Jens of Swedens grundare och vd, Jens Nylander.

Jens of Sweden 40%
iPod (Apple) 36%
Sony 33%
Creative 22%
Philips 20%
Samsung 19%
I-river 16%
Sharp 12%
iAudio 12%
Thomson 10%

Min kommentar: Jasså du Jens!

Hittade denna tråd i Artikelrobot och tycker inte riktigt den passar där för jag skulle vilja diskutera detta då jag tycker detta är faktiskt lite märkligt.

Jag tror nog dock inte att ungdommar är så medvetna om villka leverantörer som "låser in dem med egna skyddade format". iPod kan ju faktiskt spela MP3-formatet också, detta tror jag inte är en faktor i köpet av MP3-spelare.

Jag tror också det beror på att JoS är bredare i sin försäljning till återförsäljare som Expert etc. Sedan så ber/tjatar/gnäller nog också många ungdommar på sina föräldrar om att få en MP3-spelare och när dom köper en så ligger nog JoS lättast till hand då den lokala elektronikbutiken ofta har en JoS spelare inne.

Läs JoS pressrelease: http://www.jensofsweden.com/media/company/press_lunarstorm_20050411.pdf

  • Medlem
  • 2005-04-28 06:30

Själv hatar jag JoS

Jag ägde först en JoS MP110 som var buggig och jag hade bara problem med den. Jag skickade in den och fick för besväret en MP300. Men den var inget att hurra för heller. Så jag tröttnade totalt på allt som hade märket JoS på sig och köpte mig en iPod. JoS kändes som billigt skit jämför med min iPod. Alla köper ju JoS bara för att de tror att det är svenskt. Men det är bara nått billigt skit som de trycks Jens Of Sweden på. Lägg pengarna på något mer vettigt än en JoS.

  • Medlem
  • 2005-04-28 10:48

Jag tror att den stora anledningen till att JoS leder är att kidsen idag inte vill ha en stor spelare som iPoden faktiskt är utan att de mer vill ha en liten spelare som de kan hänga runt halsen. Nu har Shuffle kommit och jag tror faktiskt att Apple vinner lite marknadsandelar med den.

Sedan så har vi också det faktumet att JoS, enligt egen åsikt, marknadsförts längre i Sverige än vad Apples iPod gjorts.

Apple gör väl inte så mycket reklam för iPoden i tidningar som M3 och liknande som JoS gör, tycker man ser en JoS annons i varje sådan tidning.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 09:14

Shuffle är ingen skönhet direkt och jag tror inte att många teens vill ha den hängades runt halsen!

M3 skriver hemskt mycket om ipod och dess tillbehör så apple får mycket utrymme i tidningen!

Ursprungligen av wrongturn:

Shuffle är ingen skönhet direkt och jag tror inte att många teens vill ha den hängades runt halsen!

M3 skriver hemskt mycket om ipod och dess tillbehör så apple får mycket utrymme i tidningen!

Ingen skönhet? Den är ju hur vacker somhelst.

Så du tycker JoS spelare är snyggare??

JoS gick sönder!

Flickvännens 12-årige son hade en JoS, men knapparna glappade efter ett tag och det blev svårt att få den att reagera när man tryckte. Den kasserades och nu använder han en iPod Shuffle 512, och alla hans kompisar imponeras av den låga vikten och det koola utseendet. Aldrig mer JoS för honom...

Alla som får hålla en iPod i sin hand, navigera bland låtarna och lyssna blir sålda av iPod. Tillochmed värsta PC-nördarna gillar den. Varför? Den funkar! - Är det inte det som är viktigast? Öppnar sedan Apple upp en iTunes Music Store (ITMS) i Sverige i april, som alla tror, får nog Jens en kalldusch till...

1
Bevaka tråden