Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudspärr och EQ fråga

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 20:29

Vad ger det att ta bort ljudspärren..? kan man dra på ännu mer volym då alltså?
Kan inte förstå va det ska tjäna till... om ja MAXAR mina Etymotic ER-6i så skääääär det i öronen och ja får ont i skallen, så varför vill folk ta bort ljuspärren??

sedan undrar jag om man kan EQa iPod minin på egen hand? verkar ju bara finnas färdiginställda EQs... kan man inte dra upp frekvensera manuellt?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-02 20:36

nyga, alla hörlurar är inte likadana; vissa är mer tungdrivna än andra och kräver mer ström. Dina etys är lättdrivna, så du behöver inte ta bort volymspärren. Men för andra så kan det behövas...

Sen tror jag tyvärr inte att man kan ändra frekvenserna manuellt. =(

Ursprungligen av nyqa:

Vad ger det att ta bort ljudspärren..? kan man dra på ännu mer volym då alltså?
Kan inte förstå va det ska tjäna till... om ja MAXAR mina Etymotic ER-6i så skääääär det i öronen och ja får ont i skallen, så varför vill folk ta bort ljuspärren??

sedan undrar jag om man kan EQa iPod minin på egen hand? verkar ju bara finnas färdiginställda EQs... kan man inte dra upp frekvensera manuellt?

I iTunes kan man ändra de befintliga equalizerinställningarna och skapa egna sådana, har inte testat om detta sparas i iPoden, men det borde de nog göra. Använd hjälpen om du inte hittar, men inställningarna finns längst ner i högra hörnet på iTunes.

hålle med om att man borde kunna ställa in egen eq, vore crazy annars

Det kan man inte....ens itunes EQs hänger inte med till ipoden

Ursprungligen av olle3000:

Det kan man inte....ens itunes EQs hänger inte med till ipoden

Jag läste någonstanns att EQ:n för varje låt i iTunes sparas även på poden. Det kanske är fel då?

1
Bevaka tråden