Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipod är knasig

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 20:08

Min ipod slutade fungera för några månader sedan. När man startar den så efter att apple-loggan visas det en mapp med ett utropstecken i, sen stängs den av / rebootar och samma sak händer igen. Jag har fått in den i diskmode, och när jag då kopplar in den i datorn, pc, så rebootar ipoden igen. Har jag ipod ansluten i datorn, och går in i diskmode, så känner datorn inte av den, men drar jag sen ut sladden, har provat med både firewire och usb, och pregar in den igen, så känner datorn igen ipoden i ungefär 2-3 sekunder, sen startar ipoden om igen...
Jag har läst FAQ:en och även ringt till apple support i malmö, då jag fick några tips om några knappar jag skulle hålla ner samtidigt, men inget har hjälpt mig (minns ej vad dom sa, för detta var några månader sedan). Någon som har någon ideé?

Ursprungligen av Farner:

Min ipod slutade fungera för några månader sedan. När man startar den så efter att apple-loggan visas det en mapp med ett utropstecken i, sen stängs den av / rebootar och samma sak händer igen. Jag har fått in den i diskmode, och när jag då kopplar in den i datorn, pc, så rebootar ipoden igen. Har jag ipod ansluten i datorn, och går in i diskmode, så känner datorn inte av den, men drar jag sen ut sladden, har provat med både firewire och usb, och pregar in den igen, så känner datorn igen ipoden i ungefär 2-3 sekunder, sen startar ipoden om igen...
Jag har läst FAQ:en och även ringt till apple support i malmö, då jag fick några tips om några knappar jag skulle hålla ner samtidigt, men inget har hjälpt mig (minns ej vad dom sa, för detta var några månader sedan). Någon som har någon ideé?

det enda jag vet är att jag har EXAKT samma problem och att inget tips har funkat. ska åka till teknikmagasinet med den och reklamera imorgon.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 21:29

mapp med utropstecken brukar betyda trasig hårddisk. bara att få den utbytt. hoppas du har garanti kvar.

• Oregistrerad
  • 2005-05-01 21:45

Jag tror jag har garanti kvar, om den varar i ett år. Men jag har inte kvar något kvitto, för den lappen jag fick när jag beställde från applestore är borta sedan länge. Men kan dom kolla på serienummret eller liknande för att se när jag har köpt den?

• Medlem
  • 2005-05-01 22:18
Ursprungligen av Farner:

Jag tror jag har garanti kvar, om den varar i ett år. Men jag har inte kvar något kvitto, för den lappen jag fick när jag beställde från applestore är borta sedan länge. Men kan dom kolla på serienummret eller liknande för att se när jag har köpt den?

Det är jag nästan 100 på att de kan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 08:02

köpte du den online på applestore så borde de kunna få tag på något slags kvitto online därifrån.

annars så kan de nog bara se när ipoden tillverkades via serienummret och inte när den såldes. och det kan ju skilja ett par veckor därimellan.

Man gör hur som helst en retur till apple även om du köpt den på onoff, siba etc. Om du vet med dig att du har garanti är det bara att gå in på apple.se och fixa, fylla i serienummer osv. Dom ser som sagt om garantin har gått ut och då drar dom pengar från ditt konto (som du måste ange) annars reparerar dom och skickar en ny:)

Ursprungligen av fisken:

Man gör hur som helst en retur till apple även om du köpt den på onoff, siba etc. Om du vet med dig att du har garanti är det bara att gå in på apple.se och fixa, fylla i serienummer osv. Dom ser som sagt om garantin har gått ut och då drar dom pengar från ditt konto (som du måste ange) annars reparerar dom och skickar en ny:)

jotack jag märkte det.. efter att jag åkt 2 mil till inköpstället och fått det förklarat .. har gjort en service request nu. Dåligt av teknikmagasinet att inte skriva det på garanti sedeln, som egentligen inte fyller någon funktion då dom itne har hand om reklamationerna..

jag hade exakt samma problem, men det räckte med att återställa den så va den normal igen.

iPod-fix

Kolla in det här och se om det hjälper. För återställning av systemet i iPoden.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003

1
Bevaka tråden