Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stängs inte av???

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en ny dator. Har Ipoden sittande i docka. Med min gamla dator stängdes Ipoden av när jag stängde av datorn, nu gör den inte det, utan står och laddar ur på natten. Jag undrar om det är någon inställning i Itunes eller på Ipoden? Tack för svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 22:14

Har du samma dator?

Ursprungligen av xtrem:

Har du samma dator?

Nej, det är med den nya datorn som det inte fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 00:17
Ursprungligen av Gabrielsson_c:

Nej, det är med den nya datorn som det inte fungerar.

Vissa datorer har jag märkt har ström på USB-portarna även fast datorn är avstängd. Jag måste dra ut min USB-hårddisk på natten. Annars står den och snurrar medan datorn är av.

Det behöver jag bara på 1 av 4 datorer i huset.

Ursprungligen av xtrem:

Vissa datorer har jag märkt har ström på USB-portarna även fast datorn är avstängd. Jag måste dra ut min USB-hårddisk på natten. Annars står den och snurrar medan datorn är av.

Det behöver jag bara på 1 av 4 datorer i huset.

En modern datorn som har ATX-nätagg är aldrig riktigt avstängd förns man slår av huvudströmbrytaren på baksidan eller drar ut strömkabeln.
Då man stänger av datorn med knappen på framsidan eller från windows så sätts bara datorn i en typ av "strömsparläge" eller vad man ska kalla det för brukar synas ibland på moderkortet att det kan lysa någon diod som visar att strömmen fortfarande är på. Därför kan USB-portarna fortarande ha ström på sig.. +5V om jag minns rätt.

Det skulle kunna vara så som jag just mummlat

1
Bevaka tråden