Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlursuttag på 4G - glapp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Undrar bara om det har funnits problem med glapp i hörlursuttaget på Ipod 4G?

Har sett en del prat om det men det står inte om det avser den nya generationen. Nån som vet?

Har nämligen bytt från Creative Zen Micro pga just detta problem, då det dök upp glapp på mina Spelare, totalt tre stycken på två månader!
Visserligen är troligen inte Ipoden så känslig men det vore bra att veta om det har funnits för då tänker jag absolut fixa en förlängd försäkring till min dyrgrip!

Tacksam för svar

• Medlem
  • 2005-02-07 16:09

Jag har inte märkt något, däremot har jag ett litet pipljud (högfrekvent) när jag byter låt för snabbt (den läser från hdn)

jag trodde att jag hade det med men det var glapp i "lurkontakten"

Min bror har en iPod g4. Jag vet exakt hur det ligger till.
Det är inget större glapp när man bara använder hörlurar i den, men med iPod remoten så glappar den rejält, min bror har tejpat fast den. Nu funkar det dock bra med tejpen på, men innan så ramlade den av stup i kvarten.
När jag lånar hans iPod så märker jag ingenting med ett högfrkvent ljud när man byter låt, det funkar bra på den.
Så fundera över att köpa en iPod-remote om du använder en g4.
Jag har dock inte testat om den glappar på minis, men det är ju ett likadant uttag, så vem vet? Vore mycket trevligt med en text på detta
Ha de gött!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-07 10:34

Photo = 4G enligt min erfarenhet när de gäller glapp med remote. kan förekomma där också alltså.

1
Bevaka tråden