Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya IPOD Mini 6GB SUGER

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nya IPOD mini 6GB för ett par timmar sen, och är ruskigt besviken. Tur att man har 30 dagars öppet köp på Siba! Imorgon lämnar jag tillbaka den...

1. Navigeringshjulet reagerar dåligt. Är det något fel på mina fingrar?

2. EQ är ganska värdelös. Man kan inte ställa in egna ljudbilder, och de fördefinierade är inget vidare.

3. Värst av allt: Låg ljudnivå! Även när jag väljer "Ljudkontroll = AV" så kan jag inte spela ordentligt högt med mina KOSS Porta Pro. (Finns väl knappast någon fix till nya Mini ännu...)

Dessutom är det för lite för lite bas hur jag än ställer in EQ...

Väldigt synd att ljudet inte går att få högre med ordentlig bas, allt annat verkar helt perfekt med den...

Har även testat flera andra spelare, t ex en äldre IPOD 15GB (högre ljud med urusel bas och ännu värre EQ) och en Denver 1GB flash (går att få vrålhögt men är inget vidare ändå).

Min gamla Sharp MD-spelare slår IPOD med hästlängder ljudmässigt, men vem orkar hålla på att bya band och konvertera hela tiden... suck...

Någon som har tips på en bra Mp3-spelare med HÖGT ljud och BRA bas?

/Aldrig mer IPOD

Hejhej

1. säkert dina fingrar som är fel, annars kan du ju prova en annan och se om det är ipoden som är felet.

2. EQ är kanske inte den bästa men bättre än inget imo

3. alla ipods i europa har ljudspärr på sig, det finns enkla metoder för att låsa upp ljudspärren, sök lite i forumet så hittar du det garanterat.

Om du ändå ska lämna tillbaka den varför ska du ha svar på frågorna?

Ursprungligen av fisken:

Hejhej

1. säkert dina fingrar som är fel, annars kan du ju prova en annan och se om det är ipoden som är felet.

2. EQ är kanske inte den bästa men bättre än inget imo

3. alla ipods i europa har ljudspärr på sig, det finns enkla metoder för att låsa upp ljudspärren, sök lite i forumet så hittar du det garanterat.

Om du ändå ska lämna tillbaka den varför ska du ha svar på frågorna?

2. Tycker ändå att Apple borde kunna lägga in en riktig EQ där man själv kan ställa in ljudet.

3. Gäller det verkligen nya IPOD mini? Är inte menyvalet "Ljudkontroll" ett sätt att stänga av ljudspärren? Är du säker på att de "fixar" som finns verkligen fungerar med nya Ipod Mini?

F.ö. ställde jag inte frågor i mitt inlägg, det var ett antal påståenden. Enda jag frågade var om någon hade tips om en bra mp3-spelare med HÖGT ljud...

Men det är klart, om det finns en fix som fungerar med NYA Mini så behåller jag den.

Ursprungligen av MusicNonStop:

Men det är klart, om det finns en fix som fungerar med NYA Mini så behåller jag den.

Hmmm, lyckades få upp volymen med ett av programmen... nu blir det ganska högt...

Behåller den nog ändå, men jag få väl satsa nån tusenlapp eller två på bättre lurar än mina Koss Porta Pro.

EQn tycker jag fortfarande är helt värdelös, får hitta ett par lurar med extrem bas istället.

/Behåller min IPOD Mini.

  • Medlem
  • 2005-05-05 19:30

om du ska ha extrem bas kan jag rekommendera skullcandys lurar skullcrusher. Batteridriven subwoofer på dem. billiga på ebay nu

Bättre signatur nu, bra!

Ursprungligen av MusicNonStop:

Hmmm, lyckades få upp volymen med ett av programmen... nu blir det ganska högt...

Behåller den nog ändå, men jag få väl satsa nån tusenlapp eller två på bättre lurar än mina Koss Porta Pro.

EQn tycker jag fortfarande är helt värdelös, får hitta ett par lurar med extrem bas istället.

/Behåller min IPOD Mini.

Låter som att du hunnit titta lite mer på iPoden och fått till det lite bättre, bra! Jag har precis köpt en själv och är kanonnöjd, till och med så nöjd att jag nog går över till Mac då jag tröttnat på allt PC-strul. Apple verkar veta hur man får nöjda kunder, har de månne kurser som Bill & co kan gå?

Ursprungligen av Giggle:

Låter som att du hunnit titta lite mer på iPoden och fått till det lite bättre, bra! Jag har precis köpt en själv och är kanonnöjd, till och med så nöjd att jag nog går över till Mac då jag tröttnat på allt PC-strul. Apple verkar veta hur man får nöjda kunder, har de månne kurser som Bill & co kan gå?

Jag e också riktigt nöjd me min mini
överväger stort att gå över till Mac

Ursprungligen av MusicNonStop:

Behåller den nog ändå, men jag få väl satsa nån tusenlapp eller två på bättre lurar än mina Koss Porta Pro.

EQn tycker jag fortfarande är helt värdelös, får hitta ett par lurar med extrem bas istället.

/Behåller min IPOD Mini.

Jag köpte precis ett par shure e2c. Bytte ut dom koss the plug. skönt ljud må jag säga:)

När jag hade min mini så fungerade den jätte bra med koss porta pro. Det krävde dock att jag tog bort ljudspärren, EQ mode Jazz passar Porta pro.

Ursprungligen av MusicNonStop:

1. Navigeringshjulet reagerar dåligt. Är det något fel på mina fingrar?

Måste hoppa in här och säga att jag upplever samma sak lite då och då. Inte tillräckligt ofta för att det ska vara ett problem i sig, men ändå så ofta att jag funderar på om det verkligen skall vara så.

Jag vet inte hur det uppstår, men det känns som om klickhjulets cirkel är ett antal sådana som är uppradade cirkelformat. Det känns även som om problemet jag har uppstår i och med att jag placerar fingret mellan två av dessa sensorer, som då får problem. Slängde ihop en liten bild nedan bara för att ni skall få en visuell uppfattning

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 13:35
Ursprungligen av Eastman:

Måste hoppa in här och säga att jag upplever samma sak lite då och då. Inte tillräckligt ofta för att det ska vara ett problem i sig, men ändå så ofta att jag funderar på om det verkligen skall vara så.

Jag vet inte hur det uppstår, men det känns som om klickhjulets cirkel är ett antal sådana som är uppradade cirkelformat. Det känns även som om problemet jag har uppstår i och med att jag placerar fingret mellan två av dessa sensorer, som då får problem. Slängde ihop en liten bild nedan bara för att ni skall få en visuell uppfattning

Hmm..: Det gröna krysset, är det på utkanten av klickhjulet? Själv tycker jag att min styr perfekt när jag drar i mitten av klickhjulet, alltså mitt i mellan utkanten av klickhjulet till kanten av valknappen.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 12:29

Imponerade! Ha upplevt det samma. Känns ibland som hold knappen är inne, så det är bara och dra den fram och tillbaka sen är den igång igång. Har visseligen 30gbPhoto men det samma teknik.
Känns för övrigt kontisgt när den inte svarar...men spinna loss med tummen så brukar det lösa sig...

Min har alltid fungerat, är väldigt sällan svettig om händerna + att man inte knappt behöver ta i på hjulet. Man behöver bara nudda fingerspetsen så fungerar det bäst. Klår Creatives mekanism lätt.

  • Medlem
  • 2005-05-09 11:44

Har haft det problem med klickhjulet en gång, det var efter att min mor hade fått titta på den och tryckt på allt möjligt och antagligen råkat trycka lite för hårt. Gjorde då en reset på ipoden och sen dess har den fungerat perfekt. Den hade liksom hakat upp sig någonstans.

E DU DÖV?!?!?!

jag spela på det högsta me min 6GB o det var offantlit högt, det är inte presis som man ska ha sina hörlurar som en stereo anläggning

Navigeringen var hos miig var dålig i början men sen efter en timme så kunde jag göra det hur lätt som helst

det är bara du som är kräsen av vad du får för pengarna

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-30 17:10

sensorteorin låter ganska trovärdig. mitt hjul har också varit lite segt ibland, brukar dock lösa sig om man går bakåt i menyn och sen tillbaka.

en annan bisarr detalj är att om jag sätter igång iPoden och nuddar klickhjulet inom låt säga 2sek, så startar den automatiskt låt ett av alla spår jag har på disken.

Ursprungligen av erik:

en annan bisarr detalj är att om jag sätter igång iPoden och nuddar klickhjulet inom låt säga 2sek, så startar den automatiskt låt ett av alla spår jag har på disken.

Min gör så om jag trycker på play/pause på huvudmenyn. Det är inte så att du petar för hårt så att play/pause blir nedtryckt?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-24 13:55
Ursprungligen av Hermie:

Min gör så om jag trycker på play/pause på huvudmenyn. Det är inte så att du petar för hårt så att play/pause blir nedtryckt?

när man trycker play i huvudmenyn startar den den första låten överhuvudtaget på iPoden, det är jag helt okej med. känns rätt logiskt. här handlar det dock om att jag bara ska använda hjulet för att scrolla, trycker inte ned för fem öre

Ang, låg ljudnivå så kan goPod låsa upp den nya iPod Mini.
Fungerar iaf. för mig ^^

Själv älskar jag min iPod trots kackig eq och svag bas. Har aldrig haft problem med navigeringen.

Hoppas MusicNonStop blir nöjd till slut...

  • Medlem
  • 2005-07-24 13:35

man kan väl fixa egna EQ inställningar klicka på den blå(grå bakgrund och blåa sträck) ikonen längs ner till höger den som det är lite streck på så kommer det upp en equalizer.

1
Bevaka tråden