Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suckkkkkkkkkk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-05 09:18

Hej
Jag har en ipod 40g som min dotter stoppade i tvättmaskinet, vi tog ut den och lät den torka med en hårtorkare och sedan väntade 12 timmar men fick inte igång den
Jag ringde till Apple och de sa att det blir mycket dyr att försöka laga den och att om man hade tur då var kanske bara batteriet som fick kortslutning.
Min fråga är om någon vet hur man testar batteriet för att se om resten klarade sig
Tyvärr har ingen försäkring heller

Tack

Ursprungligen av bozzman:

Hej
vi tog ut den och lät den torka med en hårtorkare och sedan väntade 12 timmar men fick inte igång den

Tack

Som jag förstår det så borde ni ha väntat mer än 12 timmar för att verkligen vara säkra på att allt var torrt. Har läst rekommendationer om att man ska vänta två veckor el liknande. Det är ju trots allt en relativt sluten behållare och då tar det lite extra tid. Lider med dig, sånt där är aldrig roligt. Det finns ju såna där ström-mätar-verktyg som man kan testa batteriet med men då måste du ta fram batteriet. Om jag skulle gissa så är din ipod rökt men det är aldrig fel att försöka.

Det bästa är att ta det på hemförsäkringen och få er ersättning från erat försäkringsbolag.

Om den överhuvudtaget ska torka så bör du öppna upp den annars stannar ju vätskan/fukten/kondensen kvar

• Medlem
  • Höör
  • 2005-05-06 00:53

Usch. Jag bara ryser vid tanken...

• Oregistrerad
  • 2005-05-06 07:36

jag har försökt att öppna ipoden men icke lyckats, den sitter hårt och jag vågar inte att ta den med våld...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 08:46

det man ska göra när man tappat något i vatten är att lägga den i 99% alkohol direkt och på så sätt försöka få ur allt vatten. även om ni får igång den så är risken stor att den kommer gå sönder senare på grund av ev rost och beläggningar som bildas av det vatten som är kvar.

mitt tips är också att lägga ner projeket och ta ut ersättning på hemförsäkringen.

vilken generation var den?

1
Bevaka tråden