Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam eller ingen överföring

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har de senaste versionerna av iTunes och iPODmini-programvaran. När jag kopplar in poden till min PC startar iTunes och börjar föra över låtar men det går då fruktansvärt långsamt för att sedan avbrytas av ett felmeddelande. Har jag tur har en låt överförits till poden från PC'n men det hör till ovanligheterna.

Vad göra?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-07 21:32

Hur överför du? Firewire? USB1.1? USB 2.0?

Ursprungligen av xtrem:

Hur överför du? Firewire? USB1.1? USB 2.0?

Tjenixen!

Jag överför via USB 2.0

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-08 14:12

Har din dator USB2?

Om inte så går det grymt långsamt, men det förklarar inte varför det inte överförs alls.

Ursprungligen av xtrem:

Har din dator USB2?

Om inte så går det grymt långsamt, men det förklarar inte varför det inte överförs alls.

Jag är inte 100% säker på vilken version av USB jag kör men det har fungerat alldeles utmärkt tills för ett par veckor sedan. Då uppkom problemet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 09:19

ok, testa den i den annan dator om du har möjlighet. så man kan utesluta din dator.

Ursprungligen av xtrem:

ok, testa den i den annan dator om du har möjlighet. så man kan utesluta din dator.

Min dator är nu utesluten, den är ok. Jag ominstallerade itunes och min ipod, allt var frid och fröjd (dvs det fungerade som jag ville) men nu har det tyvärr börjat fela igen. Efter att ha ominstallerat itunes och min ipod ett flertal gånger kan jag återigen inte föra över låtar från itunes till min ipod. Om jag tar bort låtar/mappar i itunes försvinner de även i min ipod. Det tycks alltså fungera åt ena hållet.

Kan någon hjälpa mig?

Ursprungligen av Appachie:

Min dator är nu utesluten, den är ok.

Du får alltså samma problem även på andra datorer?
Får du samma problem om du flyttar filer (UMS)?

Ursprungligen av Pär:

Du får alltså samma problem även på andra datorer?
Får du samma problem om du flyttar filer (UMS)?

Eh... hrm... UMS? Vad är det? Jag är inte så hemma i det här.

Ursprungligen av Appachie:

Eh... hrm... UMS? Vad är det? Jag är inte så hemma i det här.

Det var inte svar på någon av frågorna…
(Vad UMS betyder är irrelevant tills vidare)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-18 23:42

om allt funkade när du ominstallerade itunes och mjukvaran så är det ju definitivt din dator det är fel på.

Ursprungligen av xtrem:

om allt funkade när du ominstallerade itunes och mjukvaran så är det ju definitivt din dator det är fel på.

En anledning kan vara sex kilo damm i usb-portarna... :rolleyes:

1
Bevaka tråden