Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skicka in kvitton?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skickat in min ipod på service och har för mig att jag läste någonstans att man ska skicka/faxa in kvittona till den, problemet är att jag inte hittar sidan på apples support med adressen... *pinsamt* någon som kan hjälpa mig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 09:16

Står det inte på lappen?

Ring apple och fråga...

Jag har skickat två iPods på service och har aldrig behövt skicka något kvitto. Är detta något specialfall?

Ursprungligen av simon1583:

Jag har skickat två iPods på service och har aldrig behövt skicka något kvitto. Är detta något specialfall?

nej det är det nog inte, jag läste på något ställe på apples support att man skulle skicka in kvitton, men det kanske bara är i speciella fall, har inte fått några anvisningar om att jag skall göra det. vart bara lite orolig att jag missat nått, men det verkar ju lugnt.. tack

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 10:47

Om det är nära att garantin går ut så vill de se kvitton. Då apple bara ser när ipoden tillverkats och inte när den sålts genom serienummret.

Det kan ju skilja ett par veckor där i mellan.

Så frågar Apple efter kvitton så är det bara att skicka in. Det har de full rätt att göra

Ursprungligen av xtrem:

Om det är nära att garantin går ut så vill de se kvitton. Då apple bara ser när ipoden tillverkats och inte när den sålts genom serienummret.

Det kan ju skilja ett par veckor där i mellan.

Så frågar Apple efter kvitton så är det bara att skicka in. Det har de full rätt att göra

okay så det är så det funkar, nej då var det nog inte mitt fall det gällde, tror bara att det stod att man skulle göra det om man blev ombedd, vilket jag inte blivit. köpte min ipod runt januari och det är ju ett rba tag kvar på garantin även om det kan skilja lå¨ngt mellan tillverkning och försäljning.

1
Bevaka tråden