Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 5G

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 14:52

Min gen.1 10 GB börjar ge upp - dåligt batteri och glapp i hörlurskontakten. Måste snart inhandla en ny.

iPod generation 5 borde väl väntas komma snart. Eller i alla fall en liten bump av hårddiskstorlekar, och kanske färgskärm på alla?

Skulle vilja ha en 60 gb, med eller utan färgskärm, och lika tunn som dagens 20gb.

Nån som läst några rykten?

jag hörde ett rykte om att dom ska försöka minska ner på det vita och försöka göra mer silverdesign iallafall.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 16:46
Ursprungligen av ceder:

Min gen.1 10 GB börjar ge upp - dåligt batteri och glapp i hörlurskontakten. Måste snart inhandla en ny.

iPod generation 5 borde väl väntas komma snart. Eller i alla fall en liten bump av hårddiskstorlekar, och kanske färgskärm på alla?

Skulle vilja ha en 60 gb, med eller utan färgskärm, och lika tunn som dagens 20gb.

Nån som läst några rykten?

Hmm...nästa generation kommer väl till våren eller hösten skulle jag tro.

borde inte iPod photo vara G5 ??

Nej det är G4.

  • Medlem
  • 2005-01-25 09:49

ipod photo är bara en utvecklad g4, med färgskärm och annan programvara

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-25 15:45

jag vill ha följande saker i nästa iPod:
- ljudinspelning! En normal stereoingång
- längre batteritid
- riktigt bra hörlursförstärkare, gärna nån märkesgrej typ Apogee

Gärna även:
- FM-radio

En trådlös länk till datorn vore ballt men kanske onödigt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-25 15:46

ett "lösare" firmware som är mer anpssningsbart, tack.

  • Medlem
  • 2005-01-25 16:37

Fm-radio
Line -in

Och bättre batteritid! (det kommer att komma i nästa generation..)

  • Medlem
  • 2005-01-25 17:20

5g är föga troligt i dessa dagar eftersom ipod rätt så nyligen lanserat 4g och ipod photo pluss ipod mini och shuffle.

Ursprungligen av ceder:

Min gen.1 10 GB börjar ge upp - dåligt batteri och glapp i hörlurskontakten. Måste snart inhandla en ny.

iPod generation 5 borde väl väntas komma snart. Eller i alla fall en liten bump av hårddiskstorlekar, och kanske färgskärm på alla?

Skulle vilja ha en 60 gb, med eller utan färgskärm, och lika tunn som dagens 20gb.

Nån som läst några rykten?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 19:24

Hoppas att det tar ett tag för 5G:aren att komma, jag har ju inte ens fått min 4G än. Man vill ju inte direkt att det ska komma en ny när man precis har köpt den.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-25 21:20

photo-spelaren kom kort efter att jag köpt min 20gb. iofs känns en photo lite overkill, så jag blev inte ledsen direkt

Ursprungligen av erik:

photo-spelaren kom kort efter att jag köpt min 20gb. iofs känns en photo lite overkill, så jag blev inte ledsen direkt

haha, joo, jag vet inte ens om en iPod med färgskärm är mer än "överkill" vet inte om jag skulel gå och dreggla över den direkt...=P

  • Medlem
  • 2005-03-04 17:50

Kan det vara så att iPod Photo 30Gb är ett sista försök att "suga ut" pengarna på G4 och att G5 sedan kommer om någon-ett par månader?
Vad tror ni som har hängt med i Apples sortiment ett tag?
Skall man avvakta med ett köp? Eller skall man slå till på en 30Gb?

Varför alltid panik vid köp? Men man blir ju lite rädd efter att ha hört vissa som köpt strax innan senaste "dumpen" och förändringen i sortimentet.
Men man kan ju inte vänta förevigt.........

  • Medlem
  • 2005-03-04 18:39
Ursprungligen av Samba:

Kan det vara så att iPod Photo 30Gb är ett sista försök att "suga ut" pengarna på G4 och att G5 sedan kommer om någon-ett par månader?
Vad tror ni som har hängt med i Apples sortiment ett tag?
Skall man avvakta med ett köp? Eller skall man slå till på en 30Gb?

Varför alltid panik vid köp? Men man blir ju lite rädd efter att ha hört vissa som köpt strax innan senaste "dumpen" och förändringen i sortimentet.
Men man kan ju inte vänta förevigt.........

Man kan ju alltid hoppas... Dom kan väll inte uppdatera nuvarande photo serien ännu mer? Skulle ju vara konstigt. 5G kanske presenteras på Macworld expo i juni *Hoppas*

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 11:59
Ursprungligen av Atte:

haha, joo, jag vet inte ens om en iPod med färgskärm är mer än "överkill" vet inte om jag skulel gå och dreggla över den direkt...=P

Jag tror egentligen inte den är så speciell. Men jag måste säga att det är raritet vad jag har sett. Och att kunna ta med den till släkträffen och köra bildspel. Det är faktiskt smidigt.

Dock är albumfunktionen det jag gillar mest

//C

*EDIT*

jag förstår inte vad alla dillar om med FM-radio

Man köper en hårdiskspelare med flera gigabyte för att lyssna på de massa gigabyte musik man har. Inte för att ha 500 megabyte musik och sedan resten tomt och lyssnar på radio. Däremot radio på shuffle hade varit kul.

*edit*

  • Medlem
  • 2005-05-15 12:58
Ursprungligen av Archduk3:

Jag tror egentligen inte den är så speciell. Men jag måste säga att det är raritet vad jag har sett. Och att kunna ta med den till släkträffen och köra bildspel. Det är faktiskt smidigt.

Dock är albumfunktionen det jag gillar mest

//C

*EDIT*

jag förstår inte vad alla dillar om med FM-radio

Man köper en hårdiskspelare med flera gigabyte för att lyssna på de massa gigabyte musik man har. Inte för att ha 500 megabyte musik och sedan resten tomt och lyssnar på radio. Däremot radio på shuffle hade varit kul.

*edit*

Radio är onödigt, men en extrafiness som man gärna kan ta ifall man får den gratis... som färgskärm.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 13:00

Men i och med alla prissänkningar på allt. Photon störtade i pris och vanliga 4g har nog gjort sitt försäljningsmässigt...
Hörde ryckten om att en eventuell ny G5 skulle ha tre gånger så bra batteritid,l vilket landar på underbara 45 timmar.
Är det någon som hört mer info eller tror att en eventuell G5 till våren?
Är det ingen som har tänkt i samma tankar med tanken på att allt har sänkts i pris?

Ursprungligen av AndreasJ:

Men i och med alla prissänkningar på allt. Photon störtade i pris och vanliga 4g har nog gjort sitt försäljningsmässigt...
Hörde ryckten om att en eventuell ny G5 skulle ha tre gånger så bra batteritid,l vilket landar på underbara 45 timmar.
Är det någon som hört mer info eller tror att en eventuell G5 till våren?
Är det ingen som har tänkt i samma tankar med tanken på att allt har sänkts i pris?

Yep, me too. More on that rumour
right here.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-04 19:01

Nämen grejen vad ju den att jag skulle beställt en 4g 20gb, sen dagen jag skulle beställa så kom photo 30gb för ungeför samma pris.
Vill inte göra samma tabbe... Speciellt inte om den kan bli 3 ggr bättre batteritid...Vilket bli underbara 45 timmar.
Under vilken tid släpptes 4g ifall nån kommer ihåg det?

Ursprungligen av AndreasJ:

Nämen grejen vad ju den att jag skulle beställt en 4g 20gb, sen dagen jag skulle beställa så kom photo 30gb för ungeför samma pris.
Vill inte göra samma tabbe... Speciellt inte om den kan bli 3 ggr bättre batteritid...Vilket bli underbara 45 timmar.
Under vilken tid släpptes 4g ifall nån kommer ihåg det?

Det var på våren 2004 den släpptes...

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Det var på våren 2004 den släpptes...

Nja, det var i juli den kom ut i affärerna. Jag minns det väldigt tydligt eftersom jag hade turen att vara i New York precis samma vecka som den släpptes.

hmm jag har hört något om juni? det låter iofs rätt rimligt för de flesta andra poddisarna har ju släppts just då....

  • Medlem
  • 2005-05-09 13:41
Ursprungligen av Herodude:

hmm jag har hört något om juni? det låter iofs rätt rimligt för de flesta andra poddisarna har ju släppts just då....

6 juni är de väll nått apple event för utvecklare...

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-05-09 15:59

Skulle gärna ta em mini med färg skärm och radio. Större disk vore bara bonus.

Radio är en bra funktion men inte så nödvändig. Själv lyssnar jag inte äns på radio hemma, desutom om man har 5000+ låtar plus så behöver man nog inte radio. Där emot är det bra med raio på mp3spelaren om man är utomlands.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-29 17:00

radio är inte alls onödigt, så länge som man inte kan ladda ner SR:s hela utbud som podcasts. Eller få ner senaste ekot samtidigt som det går... FM vore trevligt, speciellt när de kretsarna är små som ingenting och gratis som att ta ett steg utanför dörren...

Jag vill bara säga att iPod 4G är bara en försämring.
3G med touchpad var en stor fördel.

Ursprungligen av IcyStorm:

Jag vill bara säga att iPod 4G är bara en försämring.
3G med touchpad var en stor fördel.

Ipod 4g är inte alls en försämring. Visst är det coolt med en touch pad men clickwheel är mycket lättare att använda tackvare att kapparna ligger på ett ställe. Jag är säker på att du säger det bara för att du äger en ipod 3g.

Jag tycker också att 3G var skönare. Och då har jag ändå haft två 4G iPods sedan jag hade min 3G.

Bevaka tråden