Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shuffle + Shure e3c = brus

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett tag sedan beställde jag via ombud ett par Shure e3c-lurar från The Earplug-store. Jag tänkte äntligen bli kvitt bullret på pendeln till Malmö. När jag testade dem med min Shuffle märkte jag att Shufflen ger ifrån sig ganska mycket brus. Det finns ju alltid lite brus i bakgrunden på inspelningarna, men detta hörs alltid när Shufflen är i påslaget läge. Jag tänkte att det kanske var lurarna det var fel på, men det låter perfekt när de kopplas in till min Sony MD-walkman eller till en vanlig förstärkare.

Är det någon som har varit med om nåt liknande eller är det min Shuffle som det är fel på?

Jag tänkte gå till nån ÅF och prova lurarna tillsammans med en iPod mini och höra om det är bättre på den.

Det kanske inte är meningen att lurarna ska vara dyrare än spelaren

Seriöst så verkar det ju vara ett fel på din shuffle.

  • Medlem
  • 2005-05-09 21:55

molekylmartin: om jag var du skulle jag be om en ny, vi är fyra i min klass som köpte ipod shuffle(s) nästan samtidigt och 3 är konstiga.

ipod #1 (min): den bara dog efter 5 uppladningar
ipod #2: sänker man lite ibland stängs ljudet av.
ipod #3: hörlurar uttaget glappar.

Jag tror inte att det är nåt egentligt fel på den, eftersom man inte kan höra nåt brus från den med några andra lurar. Med mina Koss Porta Pro låter det som det ska, och med mina Sennheiser HD600 hörs ett väldigt väldigt väldigt litet brus. Har man alltför känsliga hörlurar är det kanske så att de tar fram de sämsta sidorna hos spelaren. HD600 är mycket bra, men ganska tungdrivna (300 ohm), vilket nog gör att bruset inte hörs...

1
Bevaka tråden