1997 sa folk att färskärm är onödigt på en mobil telefon men kolla i era fickor och jag kan slå vad om att ni kommer atta dra upp en mobil med färgskärm.
Själv har jag ägt minin men äger idag en Photo. Jag måste säga att det är otroligt skönt med färgskärmen. Färgerna gör det lättare att använda ipoden och man behöver inte titta så jätte noga för att se vad som står. Att kunna visa bilder är jätte roligt, jag brukar alltid lägga roliga bilder och titta på dom tillsammans med kompisar. Desutom brukar jag lägga i kartor från eniro i fall att jag inte vet vart ett ställe ligger.
Färgskärm är som en 19 tums dator skärm, det är inget man behöver man när man väl har har det så vill man aldrig ta ett steg bakåt.
Det där med färgskräm gör ipods dyrare är bullshit. Visst var ipod photo dyr när den lanserades men jag köpte min 30gb för 3145kr vilket är priset många har fått punga ut med för att köpa en ipod G4 20gb. Desutom kommer säkert G5an 30gb kosta lika mycket som photo 30gb gör idag. Så hela snacket om pris höjning är dumhet.