Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 40gig men har PROBLEM! HJÄLP! seg...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-11 18:33

Hej.
Jag köpte min iPod i USA och den fungerade utmärkt fram tills nu. Helt plötsligt går det inte att stänga av den genom att hålla play/pause knappen nedtryckt. iPod:en reagerar jättelångsamt i menyn speciellt med select knappen och den vill inte längre spela vissa låtar eller byta. Den beter sig som en jätteseg hårdisk med virus, för den låser sig lite ibland.
Vad ska jag göra!!!! Jag köpte en till iPod till min lillebror, men den funkar utmärkt... vad har hänt med min iPod? Jag har laddat ur den och laddat den igen. Jag har återinställt fabriksinställningarna och uppdaterat den, men inget hjälper. HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!

Vore jäätesnällt om någon kunde tipsa mig...

Ursprungligen av flato:

Hej.
Jag köpte min iPod i USA och den fungerade utmärkt fram tills nu. Helt plötsligt går det inte att stänga av den genom att hålla play/pause knappen nedtryckt. iPod:en reagerar jättelångsamt i menyn speciellt med select knappen och den vill inte längre spela vissa låtar eller byta. Den beter sig som en jätteseg hårdisk med virus, för den låser sig lite ibland.
Vad ska jag göra!!!! Jag köpte en till iPod till min lillebror, men den funkar utmärkt... vad har hänt med min iPod? Jag har laddat ur den och laddat den igen. Jag har återinställt fabriksinställningarna och uppdaterat den, men inget hjälper. HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!

Vore jäätesnällt om någon kunde tipsa mig...

Samma här, dock kan jag stänga av den med p/p. LILLseg i menyerna. Borde jag formatera om hela disken?
puss

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-14 12:53

mitt förslag skulle vara först en reset och hjälper inte det så skulle jag formatera om den med hjälp av ipod updater.

Problem att uppdatera och återställa iPoden!

Jag köpte en iPod Photo 40GB i USA i nov. Hade problem att ansluta den till min Acer laptop och fick tillslut lägga över all min musik på en anna dator för att få över den till iPoden. Var ute och reste med iPoden i 4 mån och den funkade utan problem. När jag kom hem installerade jag om hela min dator. Laddade ner ServicePac 2, som behövs, och försökte efter detta ansluta min iPod, men det funkar fortfarande inte. ITunes kände inte igen den. Försökte köra iPod-installeraren. Den sa dock att iPoden behövde formateras. Ok tänkte jag, och anslöt iPoden. Den började formateras men sen händer ingenting, den hänger sig bara. När jag försöker köra updateraren för att återställa iPoden säger den bara "gick ej att återställa iPoden. Skrivfel". Just nu visas endast Apple-symbolen, eller en bild på en mapp, med ett utropstecken, eller nåt sånt. Någon som känner igen detta fel?
Håller på att bli vansinnig. Nån som vet var jag kan hitta numret till apples support?
Väldigt, väldigt tacksam för svar!

Jessica

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-24 21:49

jessican: posta din fråga EN gång det räcker!!

1
Bevaka tråden