Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Ipod känns inte igen plötsligt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varken iTunes eller iPod Updater ser att min iPod är uppkopplad. Den syns annars i datorn och jag kan browsa innehållet genom explorer. Någon som vet vad man skall göra?

Ipod 3G 20GB
Windows XP
iTunes 4.7.1.30
Updater 2005-01-11

Installerat något annat på sista tiden?

Nej, faktiskt inte. Det är därför jag tycker att det är konstigt!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 16:37

Hjälp sökes

iTunes får inte kontakt med iPoden.
Den vill bara inte.
Jag har försökt allt, reseta den, starta om dator otaliga gånger, uppdatera USB-drivrutinerna, et cetera.
Jag har även, i min desperation, återställt iPoden till fabriksinställningarna.

Alldeles nyss installerade jag om iPoden till datorn, men det funkade inte heller.
När jag sedan skulle installera om iTunes kom följande textmeddelande upp:

"The software required for communicating with the iPod is not installed correctly. Please reinstall iTunes to install the iPod's software."

Jag har sedan installerat om iTunes 3 gånger, men samma ruta kommer upp hela tiden.

Frågan är: Vad fan gör jag?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-18 19:21
Ursprungligen av jasse:

iTunes får inte kontakt med iPoden.
Den vill bara inte.
Jag har försökt allt, reseta den, starta om dator otaliga gånger, uppdatera USB-drivrutinerna, et cetera.
Jag har även, i min desperation, återställt iPoden till fabriksinställningarna.

Alldeles nyss installerade jag om iPoden till datorn, men det funkade inte heller.
När jag sedan skulle installera om iTunes kom följande textmeddelande upp:

"The software required for communicating with the iPod is not installed correctly. Please reinstall iTunes to install the iPod's software."

Jag har sedan installerat om iTunes 3 gånger, men samma ruta kommer upp hela tiden.

Frågan är: Vad fan gör jag?

Försök med detta.
Starta Itunes, stoppa in usb kabeln, och kör en reset på din ipod (menu + select i ungefär 6 sekunder)

Hälsningar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2005-02-19 00:08
Ursprungligen av Raptor:

Försök med detta.
Starta Itunes, stoppa in usb kabeln, och kör en reset på din ipod (menu + select i ungefär 6 sekunder)

Hälsningar
Raptor

jag har redan testat det där, raptor! Jag har till och med varit inne på http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716 och gjort ALLT som står där, men ingenting fungerar.

Får bli till att byta ut iPoden mot en ny.
...om inte någon har ett bättre förslag?

Jag har exakt samma program. Har testat allt utan att kasta iPoden i väggen. Fattar inte vad som är fel.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-24 14:07

Lyfter tråden igen..
Har letat igenom forumet nu och inte hittat någon som har en lösning på detta problemet.
Min flickvän fick sin ipod mini 4gig. Kopplar in och installerar. Inget händer. Windows hittar ipoden utan problem, itunes vägrar, endast två gånger har jag lyckats få itunes att prata med ipoden. Överföring av låtar tar då ganska lång tid.

Finns det någon som vet vad allt detta beror på? Även om man testat de fyra punkterna som apple rekommenderar?`

XP, service pack 2
USB 2.0
Ipod mini 4 gig
Senaste versionerna av både itunes och ipod-uppdater.

Ursprungligen av IPODwish:

Varken iTunes eller iPod Updater ser att min iPod är uppkopplad. Den syns annars i datorn och jag kan browsa innehållet genom explorer. Någon som vet vad man skall göra?

Ipod 3G 20GB
Windows XP
iTunes 4.7.1.30
Updater 2005-01-11

Tjena!!
Jag hade också en Ipod 3g 15 gb förut!
Men Itunes gav samma felmeddelande som ditt ger!

Sedan köpte jag en Ipod Photo 60gb!

Men itunes och uppdateraren fortsatte att ge samma skit fel-meddelande!!

Och jag fortsatte att testa med grejjerna som stod på Apples sida men det fortsatten ändå att inte fungera så detta görjar göra mig rätt förbannad!!!!!!!
Aggh!!!

Så om det är någon som har något förslag till detta så klistra gärna upp det så fort ni kan!!

Mvh:R.Alvarez

Samma problem här. Ingen kontakt med datorm alls. Dock finns Ipodservice.exe med i "processer" i aktivitetshanteraren. Vad fan ska man göra?!

vet inte om ni testat det men jag stängde av iTunes sen starta det sen funkade det med ipod inkopplad

1
Bevaka tråden