Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivomslag som inte visas i iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 11:44

Hej,

Jag vet att denna fråga är diskuterad men hittade inget svar som löste mitt problem.

Jag satt hela dagen igår och drog över skivomslag till bildmaterials rutan tillhörande respektive låt. Allt funkade fint och de syns när man bläddrar bland låtarna i iTunes.

När jag sedan kopplar från iPoden och lyssnar på musiken så dyker inte bilderna upp, varför?

Konstigt är att det gjorde det en stund, sen la jag till några bilder till och efter det fungerade bara de bilder som jag senast lagt till. En stund senare syntes INGA bilder. Och här är jag nu, en dags arbete i onödan. Kan nån hjälpa mig?!

• Medlem
  • 2005-05-09 00:23

Kolla under inställningar för iPoden att visa albumomslag är ikryssat.

För mej fungerar omslagsbilderna bra, jag har jobbat ett tag med att fixa till alla... Skönt att det är lätt att fixa samma bild till flera låtar i iTunes. Programmet iArt (tyvärr inte freeware längre) från http://www.ipodsoft.com/ har också varit till lite hjälp.

Det blir verkligen snyggt när man har bild till alla låtar.

Ursprungligen av Ello:

Kolla under inställningar för iPoden att visa albumomslag är ikryssat.

För mej fungerar omslagsbilderna bra, jag har jobbat ett tag med att fixa till alla... Skönt att det är lätt att fixa samma bild till flera låtar i iTunes. Programmet iArt (tyvärr inte freeware längre) från http://www.ipodsoft.com/ har också varit till lite hjälp.

Det blir verkligen snyggt när man har bild till alla låtar.

Hur gör jag för att ändra omslags bild till fler låtar samtidigt?

• Medlem
  • 2005-05-15 22:20
Ursprungligen av erik_b:

Hur gör jag för att ändra omslags bild till fler låtar samtidigt?

Markera alla låtarna. Dra sedan bildfilen till den lilla rutan i vänstra nedre hörnet

• Medlem
  • 2005-05-17 18:06

Jahapp, nu har jag också fått samma problem. Helt plötsligt (det kan bero på att jag testade Winamp-pluginet) försvann alla albumbilder i iPoden. Vid en koll i iTunes är "visa bildmaterial för album i din iPod" fortfarande ikryssat, och bilderna i iTunes till varje fil. Jag provade att kryssa ur, verkställa och kryssa i igen, men fortfarande inga omslag.

Okej, det är inte hela världen men det vore kul att få tillbaka bilderna. Vet någon en lösning på mitt och accents problem?

EDIT: Nu har jag funnit lösningen på problemet. Av nån anledning var jag tvungen att uppdatera bilderna, så jag fick trycka mej igenom alla 2000 låtar...med hjälp av fasttejpad nedåtpil

Funkar inte för mig

Jag klickade på dem låtarna som jag ville att bilden skulle uppdateras på, men det funkar inte. Av någon anledning så syns inte alla skivomslagen på min ipod. Vissa har dykt upp, och jag vet inte hur eller varför det dök upp?

Tycker det verkar som det finns en bug eller nått i iTunes som sköter detta då det verkar vara många som har detta problem.

Är det nån som har haft samma problem som kan skriva en bra steg för steg tutorial på hur man ska göra för att få sina skivomslag ipoden? Jag själv måste ju gjort lite rätt då jag ser några skivomslag.... nu är det bara det att jag vill se alla jag har.

1
Bevaka tråden