Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kasst batteri

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Mitt batteri har blivit jättedåligt!Det håller ungefär 2 timmar.. och ibland så stänger den av sig rätt som det är.Dessutom, så visar batteri mätaren ofta att det är mkt batteri kvar, men några sekunder senare så kommer den irriterande ikonen "batteri slut".Jag har fortfarande garanti, köpte ipoden (en mini) i septemer förra året.
Så nu undrar jag om jag kan byta denna? Har läst lite på apple.se om vad man ska göra och så.Hittade det här testet: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61475
Men jag tycker att det där verkade väldigt krångligt.. speciellt steg 3. Räcker det om jag bara fyller batteriet, sätter igång några låtar på repetera och låter den gå till den stänger av? För jag läste någonstans att om det inte är fel på den som man trodde, får man ändå betala.. och de vill jag inte råka ut för
Hur går det sen till när man får ipoden utbytt, kommer de och hämtar den eller vad, har för mig att jag sett de någonstans i forumet. Finns det föresten någon möjlighet att få pengarna tillbaka istället?Eftersom att jag är inte så nöjd med min ipod.. batteriet är så extremt irriterande, håller ju inte till någonting, även om man har en ipod där batteriet funkar som det ska.

Är jätte tacksam för all hjälp /Cecilia

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 19:35

Gör som det står för att få fram en verklig bild av hur långt batteriet klarar. Då kan du påpeka för apple att du gjort det testet och fått fram xx minuter.

Du får inte några pengar tillbaka.

Ursprungligen av xtrem:

Gör som det står för att få fram en verklig bild av hur långt batteriet klarar. Då kan du påpeka för apple att du gjort det testet och fått fram xx minuter.

Du får inte några pengar tillbaka.

Hmm, okej.. men isåfall undrar jag vad de menar med "3. Importera innehållet på en ljud-CD som innehåller spår av medellängd (3 till 8 minuter) med MP3-konverteringen inställd på 160 kbit/s."
Att importera musik från en skiva vet jag hur man gör, men just den sista biten "med MP3-konverteringen inställd på 160 kbit/s"? Är det som man ställer in när man överför låtarna från skivan eller?

Ursprungligen av _cecilia89:

Hmm, okej.. men isåfall undrar jag vad de menar med "3. Importera innehållet på en ljud-CD som innehåller spår av medellängd (3 till 8 minuter) med MP3-konverteringen inställd på 160 kbit/s."
Att importera musik från en skiva vet jag hur man gör, men just den sista biten "med MP3-konverteringen inställd på 160 kbit/s"? Är det som man ställer in när man överför låtarna från skivan eller?

Jepp, jag tror det är det de menar.

Har själv lite problem med batteriet, har inte tajmat det, men det tar misstänksamt fort slut... Ska göra det där testet.

Här kommer dock en lite dum fråga: Hur vet man hur länge batteriet räckte? Kan man klocka det på nåt vis? Känns ju inte troligt att jag kommer se när min ipod dör pga av att batteriet tar slut (efter ca 15 timmar)...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-16 20:51

man får väl bära med sig den. det finns ingen stoppklocka vad jag vet.

tar batteriet slut efter 2h som cecilia89 säger så är det väl inte ett alltför betungande.

Man kanske bara skulle ta o sätta igång en spellista och se hur länge batteriet håller ? För att jag är ganska osäker på hur länge mitt batteri håller.

  • Medlem
  • 2005-06-08 10:04

Min Ipod mini håller i 14 min! Jag har haft den i 10 månader. Jag kan inte ens gå till skolan innan den dör... Kan jag få ett nytt batteri betalat?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-08 16:35
Ursprungligen av marca:

Min Ipod mini håller i 14 min! Jag har haft den i 10 månader. Jag kan inte ens gå till skolan innan den dör... Kan jag få ett nytt batteri betalat?

ring apple.

1
Bevaka tråden