Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betala för att registrera konto?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag registrerade ett konto i iTunes Music Store den 10 maj och köpte min första låt dagen därefter. När jag sedan kontrollerade mitt bankkonto såg jag att det inte bara dragits 9kr för låten jag köpt utan också 1kr dagen jag registerade mig. Jag läste alla villkor väldigt noga innan och kan inte minnas att det stod någonting om en avgift för kontot. Jag har försökt att skriva ett mail till supporten via ett forumulär på deras hemsida men får bara ett felmeddelande om att min mailadress inte finns registrerad?

Vad jag undrar är om någon annan har råkat ut för det här? Om det nu är så och att iTMS inte har rätt att ta en krona vid registeringen blir det väldigt mycket pengar i slutändan.

Jag anmälde mig i söndags och köpte en låt, än så länge syns det inte på min kontouppgift! Det är nåt lurt, men man får väl hoppas på att man har besegrat systemet.

Nu tror jag att jag lyckas reda upp det hela. Det visade sig nämligen vara så att iTMS bara reserverade en krona dagen jag registrerade mig, inte att de verkligen tog den från mig. Det var bara att min bank, Skandiabanken, skrev lite otydligt på kontoutdraget så det såg så ut. En del banker, vad jag förstår, skriver ingenting alls när något har blivit reserverat så det inte ser ut som om något har hänt över huvudtaget.

Det tog däremot ett antal dagar innan låten jag köpte verkligen blev betalad; jag köpte den den 11:e men pengarna drogs inte förrän den 16 maj. Dock syntes det inte att pengarna verkligen hade dragits förrän på kvällen den 18:e.
Med andra ord är allt som det ska men det skadar ju aldrig att vara på sin vakt :rolleyes:

Så dessvärre, MrBoogers, kanske det bara är att pengarna inte har dragits än (och att reservationen inte syns på ditt kontoutdrag) men det skadar ju aldrig att hoppas

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-20 14:41

Ah, där ser man. Jag hade för mig att det hade dragits en extra krona, men det förklarar saken. Det är ju ett sätt för företagen att kolla så att kontot är äkta, om jag förstått det rätt.

1
Bevaka tråden