Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes biblioteket

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-18 19:24

Har suttit och fixat en massa id3-taggar med tag&rename.
När jag dra in ett helt album i biblioteket från utforskaren så kommer vissa låtar inte med, det är omöjligt att få in dom.
Även fast jag har suttit å ändrat id3-taggarna så kan det ibland stå "artist: 02" även fast det står rätt i taggen.

Man skriver inte så bra då man håller på att bryta ihop totalt... Hjälp mig snälla!

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-19 02:05

Säker på att filen är i ett format som stöds av iTunes?
Kolla om den är skrivskyddad.
Har du använt rätt version av id-taggen?
Skivit in rätt info i rätt fält?

Några grejer att kolla upp. Kanske inte hjälper, men ett försök.
Har tyvärr inte så mycket koll på iTunes för Windows.

Ett tips är att sköta taggandet från iTunes. För mig funkar det utmärkt.
Risken som finns är att när biblioteket blir stort och du lägger till filer utan, eller med felaktiga taggar, då kan de hamna lite hur som helst.
Därför har jag en spellista som jag döpt till "Nya" dit drar jag de filer jag ska importera, istället för att dra dom till "Bibliotek".
Då har du de senast importerade samlade och slipper leta om de hamnat huller om buller i biblioteket, så kan du markera alla och fixa taggarna för artist, album, genre, årtal osv. så hamnar allt som det ska. Bra va?

• Medlem
  • 2005-05-19 18:56

Alltså grejen är ju att jag har ändrat alla mp3-filer i mappen samtidigt, men bara vissa kommer in i biblioteket. jag har gjort likadant med massor med filer fast det är bara några enstaka just i den här mappen som bråkar. Jävligt irriterande då man har en skivsamling av samma artist och så vägrar typ 5 låtar att hoppa in...
Man tycker ju att det borde finnas någon orsak till fenomenet?

1
Bevaka tråden