Jag behöver fixa en del id3-taggar för min musik, och säkert allt eftersom jag upptäcker att det är rörigt när jag spelar dem på min iPod. Tycker iTunes verkar smidigt för detta, men:
Dock skulle jag önska behålla filerna i den mapp jag redan har (dvs 'Min Musik'), och inte kopiera dem till iTunes-mappen, då jag har filat ett tag på min mappstruktur och inte vill att iTunes går in och petar i detta.
Som jag förstår det så ändrar iTunes taggarna på filer endast om man väljer "Kopiera filer till iTunes Music när ett spår läggs till i biblioteket" (och om man istället väljer att endast 'spegla' så ändrar den bara taggarna på dessa 'alias' i iTunes och på iPoden, och inte på filen på datorn).
1. Undrar därmed om det finns någon inställning eller plug-in för att göra så att de tagg-ändringar jag gör i iTunes även ändras på respektive fil i min original-mapp?
2. Alternativt: är det tillrådligt att använda iTunes utan att ha alternativet "Ordna mappen iTunes Music" ikryssat? Och innebär det i så fall att iTunes verkligen låter helt bli att ändra min mappstruktur?