Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritiden!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-21 15:07

Fick min ipod mini i torsdags och är precis hur nöjd som helst med den. Sen blir man ju bara gladare när man upptäcker batteritiden!
Hade en iPod 20gb G3 innan. När jag köpte den påstods det att den skulle ha 8timmar. Det kom jag då aldrig upp till iaf.
Minin sägs ska klara 18timmar. Och 18timmar är fullt tillräckligt tyckte jag. Men efter lite användning under torsdagskvällen och en natts vila betämde jag mig för att testa hur länge den verkligen klarar. Så jag ställde den på shuffle och lät den spela..
Startade runt 14 tiden på fredagen.
Och i skrivande stund (15:08 Lördag) spelar den fortfarande. Och det är fortfarande lite pluttar kvar på batterimätaren.
Återstår ju att se när den dör

Ursprungligen av KeZz:

Fick min ipod mini i torsdags och är precis hur nöjd som helst med den. Sen blir man ju bara gladare när man upptäcker batteritiden!
Hade en iPod 20gb G3 innan. När jag köpte den påstods det att den skulle ha 8timmar. Det kom jag då aldrig upp till iaf.
Minin sägs ska klara 18timmar. Och 18timmar är fullt tillräckligt tyckte jag. Men efter lite användning under torsdagskvällen och en natts vila betämde jag mig för att testa hur länge den verkligen klarar. Så jag ställde den på shuffle och lät den spela..
Startade runt 14 tiden på fredagen.
Och i skrivande stund (15:08 Lördag) spelar den fortfarande. Och det är fortfarande lite pluttar kvar på batterimätaren.
Återstår ju att se när den dör

Yeah! Fick hem min mini nu i veckan jag med och jag är lika positivt överraskad över batteritiden. Har inte testat lika utförligt, men det märks med en gång att det rör sig om mååånga timmars speltid!

Det fräcka är ju att om det är som du säger så höll din ju i över 24 timmar, eller har jag fattat fel?

Ursprungligen av KeZz:

Fick min ipod mini i torsdags och är precis hur nöjd som helst med den. Sen blir man ju bara gladare när man upptäcker batteritiden!
Hade en iPod 20gb G3 innan. När jag köpte den påstods det att den skulle ha 8timmar. Det kom jag då aldrig upp till iaf.
Minin sägs ska klara 18timmar. Och 18timmar är fullt tillräckligt tyckte jag. Men efter lite användning under torsdagskvällen och en natts vila betämde jag mig för att testa hur länge den verkligen klarar. Så jag ställde den på shuffle och lät den spela..
Startade runt 14 tiden på fredagen.
Och i skrivande stund (15:08 Lördag) spelar den fortfarande. Och det är fortfarande lite pluttar kvar på batterimätaren.
Återstår ju att se när den dör

Det är ju helt underbart

Jag har själv betalt in pengarna för min iPod mini idag så det dröjer väl inte så länge innnan jag får den. Det låter som om det blir ett bra köp då

  • Medlem
  • 2005-05-21 18:54

Ungefär 26½ timmar tog de för den att dö.
Vad jag har hört hårdtestar apple batteritiderna rätt överdrivet, typ dom har dom i perfekt temperatur och optimala inställningar..
Men denna gången måste dom gjort nåt skumt till fördel för oss

Ursprungligen av KeZz:

Ungefär 26½ timmar tog de för den att dö.
Vad jag har hört hårdtestar apple batteritiderna rätt överdrivet, typ dom har dom i perfekt temperatur och optimala inställningar..
Men denna gången måste dom gjort nåt skumt till fördel för oss

Det var ju jättebra

Hoppas att det är så på min iPod mini också när jag får den. Det vore ju helt toppen!!

1
Bevaka tråden