Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvaring av hörlurar

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är nybliven ägare av en mini och undrar hur ni andra gör när ni har den i ex.vis en socka. Vad gör ni av hörlurarna? Har själv inte hunnit införskaffa ett fodral anpassat till iPod, utan använder en lite tygpåse. Jag virar hörlurarna runt själva iPoden, men repas den inte då undrar man.. då känns ju vitsen med ett fordral lite förverkad.

En annan fundering; har de nyaste hörlurarna (med den justerbara plastgrejen) och de är ju så stora så att de trillar ur öronen! Är det ngn annan som har samma problem, eller är det jag som har världens minsta hörselgångar????? Ska köpa "in-ears" så småningom, men det är ju rätt dåligt att man inte ska kunna använda de medföljande hörlurarna.

Ursprungligen av doktoralva:

är nybliven ägare av en mini och undrar hur ni andra gör när ni har den i ex.vis en socka. Vad gör ni av hörlurarna? Har själv inte hunnit införskaffa ett fodral anpassat till iPod, utan använder en lite tygpåse. Jag virar hörlurarna runt själva iPoden, men repas den inte då undrar man.. då känns ju vitsen med ett fordral lite förverkad.

En annan fundering; har de nyaste hörlurarna (med den justerbara plastgrejen) och de är ju så stora så att de trillar ur öronen! Är det ngn annan som har samma problem, eller är det jag som har världens minsta hörselgångar????? Ska köpa "in-ears" så småningom, men det är ju rätt dåligt att man inte ska kunna använda de medföljande hörlurarna.

lägger lurarna i en annan ficka bara........... och de medföljande lurarna byter man ut till ett par man själv tycker bättre om! Lurarna man får med är mer eller mindre till för att man ska kunna använda ipoden utan att köpa ett par nya direkt. Känner inte till någon tillverkare som lägger med ett par schyssta lurar från fabrik till någon utav mp3spelarna på marknanden, skulle vara sony möjligtvis....

Ursprungligen av nasdaq:

...... och de medföljande lurarna byter man ut till ett par man själv tycker bättre om! Lurarna man får med är mer eller mindre till för att man ska kunna använda ipoden utan att köpa ett par nya direkt. Känner inte till någon tillverkare som lägger med ett par schyssta lurar från fabrik till någon utav mp3spelarna på marknanden, skulle vara sony möjligtvis....

jo, men jag tycker det är väldigt bra ljud i lurarna, så det känns synd att behöva byta ut dem bara för att de är så stora. Jag håller inte riktigt med om att de lurar på man får ex.vis med mp3-spelare är dåliga. Har haft riktigt bra lurar som följt med en philips walkman och en JOS-m3.. Men det kanske är jag som haft tur

Om det är som du säger; att Apple räknar med att man ska köpa nya lurar, så tycker jag att det är lite snålt. Spelaren i sig är ju ändå ganska exklusiv..

Ursprungligen av doktoralva:

Om det är som du säger; att Apple räknar med att man ska köpa nya lurar, så tycker jag att det är lite snålt. Spelaren i sig är ju ändå ganska exklusiv..

word!

Que?

Ursprungligen av nasdaq:

word!

har jag missat något? :eek:

Ursprungligen av doktoralva:

har jag missat något? :eek:

håller bara med det du sa

oki

Ursprungligen av nasdaq:

håller bara med det du sa

okej, nu hajar jag. är lite seg kanske.. he he

Jag brukar vira sladden runt ipoden. Men de nedrans svarta "plupparna" ramlar ur hela tiden.

Ursprungligen av PoeticGoofy:

Jag brukar vira sladden runt ipoden. Men de nedrans svarta "plupparna" ramlar ur hela tiden.

Jag snurrar bara mina runt ipoden.. Köpte ett par andra hörlurar eftersom att jag tyckte att de som hörde till inte va så bra och dessutom lite för plastiga kanske.Men till min besvikelse funkar dom inte till ipoden =/ så oväntat föresten, apple ska ju göra varenda jävla grej special tillverkat.Det funkade till en början, men nu för nån månad sen började de brusa när jag använde dom lurarna, så fick byta till de som hörde till.Så jävla trött jag är på apple.Köp aldrig en ipod!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 22:28
Ursprungligen av _cecilia89:

Jag snurrar bara mina runt ipoden.. Köpte ett par andra hörlurar eftersom att jag tyckte att de som hörde till inte va så bra och dessutom lite för plastiga kanske.Men till min besvikelse funkar dom inte till ipoden =/ så oväntat föresten, apple ska ju göra varenda jävla grej special tillverkat.Det funkade till en början, men nu för nån månad sen började de brusa när jag använde dom lurarna, så fick byta till de som hörde till.Så jävla trött jag är på apple.Köp aldrig en ipod!

Yra lite mer va! Det är väl fel på lurarna du köpte till.

Ursprungligen av statemachine:

Yra lite mer va! Det är väl fel på lurarna du köpte till.

Men lurarna funkade ju till andra grejer jag provade dom med, t.ex. en sån liten fick radio eller va de heter.

iPoden i byxlinningen, hörlurarna i fickan med en sån där ståltrådsplastgrej som binder ihop lurarna.
Kan det bli enklare?

  • Medlem
  • 2005-05-22 11:51

Hörlurar

Mina hörlurar har börjat knastra, jag köpte dem för midre än en vecka sedan, vad s´ka jag göra åt det. Får jag nya på garanti eller måste jag helt enkelt köpa nya..:(

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-22 12:13
Ursprungligen av furre:

Mina hörlurar har börjat knastra, jag köpte dem för midre än en vecka sedan, vad s´ka jag göra åt det. Får jag nya på garanti eller måste jag helt enkelt köpa nya..:(

trådkapning.
ipod.se är inte kundtjänst.
ta med kvitto och gå dit du köpte lurarna.

Just nu virar jag hörlurarna runt ipoden och lägger den i jackfickan.

Jag har haft samma problem med hörlurar som dig. Tidigare så har de alltid "ploppat" ur örat, men just ipods sitter faktist kvar!

1
Bevaka tråden