Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bmg

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-22 18:25

Älskar ITMS och handlar där mest hela tiden (för ofta?). Men vissa artister finns ju inte med eller finns med fast bara med några få sånger. En sökning ger att det främst handlar om BMG's artister. När skall BMG ge med sig så vi får strö pengar över det musikbolaget också?

Extremt störande är det i alla fall att man inte kan köpa alla låtar man vill.

Ursprungligen av C.K.:

Älskar ITMS och handlar där mest hela tiden (för ofta?). Men vissa artister finns ju inte med eller finns med fast bara med några få sånger. En sökning ger att det främst handlar om BMG's artister. När skall BMG ge med sig så vi får strö pengar över det musikbolaget också?

Extremt störande är det i alla fall att man inte kan köpa alla låtar man vill.

Jag såg fram emot att ITMS skulle öppna och jag la in mina kontonummer mm så fort det bara gick, men hittintills har jag inte hittat några låtar/skivor som jag velat ha. Utbudet är lite väl begränsat och inte alls så bra som i tex den amerikanska eller engelska shoppen.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-22 20:51
Ursprungligen av Integralmannen:

Jag såg fram emot att ITMS skulle öppna och jag la in mina kontonummer mm så fort det bara gick, men hittintills har jag inte hittat några låtar/skivor som jag velat ha. Utbudet är lite väl begränsat och inte alls så bra som i tex den amerikanska eller engelska shoppen.

Utbudet är dåligt just pga att BMG inte har sina artister på ITMS i sverige...

Någon med insikt som vet varför och hur förhandlingarna går?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-27 22:49

På nått sätt känns det som om de är så bakåtsträvande och rädda för internet som barn är för mardrömmar. Inse att vi lever i en ny tid nu, där man måste hänga med både som leverantör och konsument. Men om inte leverantören hjälper konsumenterna tar de sistnämnda saken i egna händer, och tankar hem musiken gratis där den finns. För den går inte att få tag på genom att betala.
Svårt val?

Om de motarbetar både nedladdning graits och mot betalning så är det ju som att skjuta sig i foten med en automatkarbin.

Nu kanske inte sanningen är den. Den vet nog bara de ansvariga. Men vad ska man tro? När Kent, Lisa Nilsson, Lisa Miskovsky m.fl. inte finns. Och tid att förbereda sig har de haft - så att det är för att det är nytt är inte okej att skyllla på. iTMS öppnade för ett antal år sedan i USA, och det har bara varit en tidsfråga tills det skulle komma till Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-21 00:21

Ah... denna länken förklarar ett och annat:

länken

1
Bevaka tråden